Pénzcentrum • 2019. április 23. 15:30
A testépítők körében kultikus brandnek számít a Weider, a cég alapítói fedezték fel Arnold Schwarzeneggert és futtatták fel támogatásával a sportágat. Termékeik fogyasztói ma már azonban korántsem csak a body builderek köréből kerülnek ki: a márka magyar forgalmazóját, a kerékpárwebáruháznak induló Bikerz Kft. alapítóját, az OTP Business nagykövetét kérdeztük a piaci trendekről.
- idézi fel az indulást Horváth András, a Bikerz Kft. ügyvezetője.
Acélfelnikből és autótengelyekből eszkábált magának súlyzót
Horváth a megkeresés után nem sokat vacilált, a Weider a testépítők világában közismert márka, gyakorlatilag egy időben indult a cég a sportággal. "A múlt század első felében, Kaliforniában kezdődött a történet, amikor a Weider testvérek rájöttek arra, hogy a kiemelkedő sporteredmények eléréséhez nem elegendő a hagyományos táplálékokból összeállított étrend, hanem speciális étrend-kiegészítőkre van szükség" - mondta a Pénzcentrumnak a Bikerz ügyvezetője.
Joe Weider, a testépítő- és fitneszkultusz megkerülhetetlen figurája volt, az erős srácok piszkálódását megelégelve, vézna tiniként fordult az izomfejlesztés felé: acélfelnikből és autótengelyekből eszkábált magának súlyzót. Nem állt meg saját izomzatának kidolgozásánál, folyóiratot alapított, saját neve alatt kezdett izomfejlesztő eszközöket és táplálék-kiegészítőket árulni. Karrierje csúcsán 16 magazinja volt, amelyek összesen havonta 4 milliós példányszámban keltek el, testépítő- és fitneszmozgalmának követőit 1989-ben 29 millióra becsülte a New York Times.
Később rájött, hogy a testépítősportnak karizmatikus sztárra van szüksége a továbblépéshez, ekkor csábította Kaliforniába az osztrák Arnold Schwarzeneggert.
Horváth András szerint a sporthoz ajánlott étrend-kiegészítők piaca napjainkban gyorsan és dinamikusan növekszik: egyre több ember foglalkozik az egészségével, igyekeznek tudatos életmódot élni, gombaként szaporodnak az edzőtermek, és évről-évre több futót és kerékpárost látni a köztereken. Sok szereplő van a piacon, amelyek közül több magyar alapítású versenytársuk jól felmérte és kiszolgálja a tömegigényt, a Weider termékei azonban egyértelműen a prémium kategóriába tartoznak.
"Ennek a piacnak a nem túl nagy, de azzal együtt növekvő legfelső rétegét szolgáljuk ki, ennek megfelelően az elmúlt években folyamatosan nőtt a bevételünk" - mondta a cég ügyvezetője. A fogyasztók között ma már nemcsak a testépítők, illetve erőatléták vannak, a Bikerz Kft. vásárlóinak többsége a nagyon tudatos, magukat célirányosan fejlesztő amatőr sportolók és a profik egy bizonyos szegmenséből kerülnek ki.
- mondta a cégvezető.
"Az e-biznisz, az e-kereskedelem terén mi úgy ítéltük meg, hogy a Magyarországon elérhető pénzintézetek között az OTP az, amelyik élen jár, és a legtöbbet tud nekünk segíteni" - tette hozzá Horváth András, aki maga is részt vesz az OTP Business, csaknem 50 magyarországi cégvezetővel, tavaly ősszel indított Nagykövet Programjában, hogy tapasztalataival és ötleteivel segítse a bank és a vállalkozók közötti együttműködés hatékonyságát.
"Az OTP Business Nagykövet Program nem titkolt célja az is, hogy a bank első kézből származó információkat szerezzen szolgáltatásairól, amelyek rámutathatnak, hogy melyek azok a területek, amelyeket még érdemes fejleszteni" - tette hozzá Radezcki Gergő, a Bikerz banki kapcsolattartója.