Pénzcentrum • 2018. június 18. 11:34
A magyar tulajdonban lévő Praktiker 20 százalékkal növelte árbevételét 2017-ben 2016-hoz képest. Ez összesen 47,8 milliárd forintos nettó forgalmat jelentett, amivel a cég 33,1 százalékra növelte piaci részesedését Magyarországon.
20 százalékkal, több mint nettó 8,6 milliárd forinttal növelte árbevételét 2016-hoz képest a Praktiker a tavalyi üzleti évben, ez összesen 47,8 milliárd nettó forgalmat jelentett. A cég szerint az átlagvásárlási érték növekedése mellett fontos tényező volt az is, hogy a vállaltnak sikerült az új vásárlók számát is növelni. Mindebben szerintük fontos szerepe volt annak a modernizációnak, mely során a Praktiker már nem csak azt sugallja, hogy csupán egy egyszerű barkácsáruházról van szó, hanem sokkal inkább egy kreatív lakberendezési központ.
- mondta el Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója, a vállalat június 18-án tartott sajtóeseményén. A vezető hozzátette azt is, hogy a trendek alapján az online értékesítésnek még nagyobb szerepe lesz a jövőben.
A Praktiker webshopjának a teljes árbevételéhez viszonyított forgalmi aránya is évről évre növekszik. Míg 2014-ben 1,4 százalék volt, addig 2017-ben már 6 százalékról lehet beszélni. A legkeresettebb termékek az internetes oldalon egyébként a:
- csempe, járólap és az ezekhez kapcsolódó kemikáliák,
- kül- és beltéri bútorok,
- szaniter kerámiák,
- fürdőszoba bútorok és egyéb berendezések, illetve
- ajtók és ablakok.
Az a fránya munkaerőhiány
A Praktiker ma mintegy 1500 embernek ad munkát az országban, azonban az ágazatokon átívelő munkaerőhiány őket is érinti. Márton Katalin, a cég HR vezetője azonban elmondta: