Pénzcentrum/Portfolio • 2018. február 12. 16:00
A Tesco nagy dobásra készül, saját diszkontláncot indíthat annak érdekében, hogy megpróbálja visszaszorítani a két nagy rivális, az Aldi és a Lidl térnyerését.
A Tesco egy teljesen új és különálló márkát építene fel, amely olyan termékeket értékesítene, amelyek olcsóbb árazása versenyképes lenne a nagy riválisokéval - állítja a Sunday Times forrásokra hivatkozva. A vállalat menedzsmentje természetesen nem kívánta kommentálni ezeket az értesüléseket.
Erre a lépésre egyébként azért lenne szüksége Nagy-Britannia legnagyobb kiskereskedelmi láncának, mert bár az elmúlt 12 hétben 2,6 százalékkal tudta növelni eladásait, ez messze elmarad attól a növekedési ütemtől, amit az Aldi (16,2 %) és a Lidl produkál (16,3 %), így folyamatosan piacot veszítenek a britek a németekkel szemben. Ráadásul az Aldi 2022-ig további 1 000 üzlet megnyitását tervezi, míg a Lidl évi 50-60 új bolttal tervez egy évben, ugyanekkora időtávlatban.
A Tesco egyébként jelenleg 28 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik Nagy-Britanniában, míg az Aldi értékesítései a teljes piac 6,9 százalékát, a Lidl eladásai pedig 5 százalékát adják.