Ezer forintot buksz minden papírszámlával: mutatjuk, hogy jött ki

Pénzcentrum2017. december 18. 11:00

Egy átlagos hazai vállalkozás ezer számlánként félmillió forintot takaríthat meg a szoftveres megoldásra való átálással egy számlakezeléssel foglalkozó tanácsadó cég, az LLP Hungary felmérése szerint. A kutatásból kiderül, hogy a cégek egynegyedénél több mint hat kézen megy keresztül egy-egy bizonylat, átlagosan pedig ezer forintba kerül egy számla feldolgozása. A válaszadók 70 százaléka pedig még mindig papíralapon dolgozza fel a számlákat.

A költséghatékonyságot nemzetközi kutatások is igazolják: a Bruno Koch által készített E-invoicing-E-Billing, Key stakeholders as Game changers című tanulmány szerint az elektronikus és automatikus számlázás használata a normál papír alapú számlázási folyamatokhoz képes 60-80 százalékos megtakarítást eredményezhet.

Bár a magyar gazdasági szereplők többsége - főleg a kisvállalkozások - jellemzően csak lassan állnak át a papír alapúról a digitális megoldásokra, egyre több szolgáltató kínál nemcsak sokkal praktikusabb, de költséghatékony online megoldásokat a számlák kezelésére. A számlázz.hu elsők között jött elő az e-számlával, de ismert szereplő a Billingo vagy az e-számla is, de elérhető már olyan oldal is, amely a vállalkozás megadott preferenciáinak megfelelően választja ki az igényekhez leginkább illeszkedő programot.

Az egyre szorosabb versenyben komplex szolgáltatással rukkolt elő az OTP eBIZ, amely Digitális Pénzügyi Asszisztensként definiálja magát. Bár az árversenyben több szereplő is kínál 0 forintos e-számla díjat, az eBIZ ezt - elsőként - csomagtól függetlenül teszi.

Másik fontos előnye, hogy össze van kötve az OTP Internetbanki szolgáltatásával is.

Ez az OTP-nél bankoló cégeknek jó hír, mert ennek köszönhetőn az OTP eBIZ-ből látják, hogy megrendelőik közül ki fizetett és ki nem, sőt az OTP Internetbankba való belépés nélkül indíthatnak átutalási megbízásokat és a befogadott költség számlák kifizetése akár csoportosan is elvégezhető. További újdonság, hogy az OTP eBIZ-t használó cég által kiállított e-számlát minden OTP vállalkozói ügyfél gyorsan el tudja utalni a számlán található linken keresztül. Így megspórolható a kártyás fizetés költsége."

- mondta el a Pénzcentrumnak Jósvai Tamás, az OTP eBIZ ügyvezetője.

További praktikum, hogy a bejövő számlákat akár befotózással is fel fel lehet tölteni a rendszerbe. Ez utóbbi hasznos a könyvelők számára is, akiknek egyébként teljesen díjmentesen biztosítható hozzáférés a rendszerhez, így egyszerűsödik a cég és könyvelője közti kapcsolattartás. A programban nemcsak a feltöltött számlák és a banki adatok érhetők el könnyedén, de kompatibilis a Magyarországon használt könyvelő programok jelentős részével is. Néhány kattintással pedig kimutatások, grafikonok is készíthetőek a vállalkozás pénzügyi státuszáról.

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

Az elektronikus számla előnyei:

Nehéz idők jönnek a papír alapú számlásokra

2018. július 1-jétől bekötik az online számlákat az adóhatósághoz, vagyis a cégeknek 24 órán belül el kell küldeniük a 100 ezer forint feletti ÁFA tartalommal rendelkező, belföldi üzleti partnereknek szóló számláik adatait a NAV részére. Az uniós irányelveknek megfelelően a kormány meghagyja ugyan a papíralapú tömbös számlázás lehetőségét is, azonban szakmai szervezetek nyomására annak költsége jócskán megemelkedhet. A Magyar Könyvelők Országos Egyesülete (MOKE) szerint az online számlák bekötésének csak akkor lehet eredménye, ha

Azt nem tudni, hogy az MOKE javaslatait figyelembe veszi-e a kormányzat, azonban annyi már most biztosan kiderül a tervezetből, hogy lényegesen bonyolódik a kézzel számlázók élete: amennyiben az áfa összege 100 ezer és 500 ezer forint között van, akkor 5 naptári napon belül, ha meghaladja az 500 ezer forintot, akkor a teljesítést követő napon kell bejelentést tenni a NAV honlapján keresztül azoknak, akik papír alapú számlával dolgoznak.

 

A cikk megjelenését azOTP eBIZ Kft.támogatta.

Címkék:
kkv, számlaadás, számlázás, számlatömb,