Pénzcentrum • 2017. június 6. 17:01
Nyolc gimnazista lány olyan párna-táskát dobott piacra, amely nemcsak a legjobbnak járó díjat hozta el az évi diákvállalkozások versenyén, de kifejezetten hasznos kellék lehet a nyári fesztiváldömpingben is.
A termék alkotói az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) diákjai, ahol tanterv szerint már 15-16 évesen céget kell alapítaniuk. A diákok a tizedik osztályban két tantárgy, a Gazdálkodj Okosan és a Diákvállalkozás közül választhatnak, előbbi inkább elméleti hátteret nyújt, utóbbiban pedig a diákok a gyakorlatban alapíthatják meg saját vállalkozásukat. A csapatok iskolán belül is versenyeznek, majd a legjobb az országos Junior Achievement Magyarország (JAM) diákvállalkozási versenyen indulhat. Ez utóbbit nyerték most meg a lányok, így kvalifikálták magukat a nemzetközi, brüsszeli döntőre is.
Jelenleg 650 általános és középiskolával működnek együtt, amelyek különböző szinten vesznek részt programjaikban, a táboroktól a vásárokon át a mentorprogramokig. Utóbbi úgy működik, hogy a szervezet mentorai nyújtanak ingyenes továbbképzést a programra jelentkező iskolák pedagógusainak, így a diákok képzését már mindenki maga, házon belül szervezi. A The Billow csapatát is mentor segítette a cégalapításban és a vállalkozáshoz szükséges gyakorlati nehézségek megoldásában.
Ugyanakkor a cég terméke nem teljesen egyedi, a YouTube-on találni egy egészen hasonlót is, amely nem párnává, hanem egyből matraccá alakítható és a kísértetiesen hasonlatos, BillowBag márkanéven fut. Igaz, táskaként nem funkcionál.