Pénzcentrum • 2017. május 9. 10:30
LED világítás, hővisszanyeréses szellőzés, korszerű hűtés-fűtés, ingyenes elektromos-autó töltés a vásárlás ideje alatt. A Lidl Hungária körúti áruháza többek között ezeknek köszönhetően zsebelte be a "Legkörnyezetbarátabb üzlet" címet az idei Év Boltja versenyen, de nem ez az egyetlen díj, amit az élelmiszerlánc haza vihetett.
A Lidl Magyarország két címet is begyűjtött az idei Év Boltja versenyen, melyet az Élelmiszer szaklap idén harmadik alkalommal rendezett meg. A zsűri a cég fenntartható és innovatív kezdeményezéseit, valamint termékkínálatának folyamatos frissességét díjazta.
A vállalat már tavaly is nyomatékosan letette a voksát a zöldenergia mellett, amikor két fővárosi áruházánál is villámtöltőket telepített. A maximális 50 kW-os teljesítményt is elérő töltők használata legfeljebb 1 óráig ingyenes a hálózatról tölthető elektromos autóval érkező vásárlóknak. Ez alatt olyan érdemi mennyiséget tudnak vételezni, ami miatt elképzelhető, hogy valaki csak azért menjen vásárolni a Lidlbe, mert egyúttal feltölti autóját.
Az egyik ilyen töltő a Hungária körúti üzletnél található, ahol azonban a zöldtechnológiákkal nem álltak meg a parkolóban. Az áruházlánc működésében a fenntartható fejlődés és a természeti környezet védelme kiemelt jelentőséggel bír. A fűtéshez szükséges energiát a hulladékhő visszaforgatásával, egy hőszívattyúval biztosítják. Az így nyert hőmennyiséget télen fűtésre hasznosítják, nyáron pedig azt elvezetve csökkentik a hűtési igényt. Az 1200 négyzetméteres áruház, de még a külsö homlokzat és a parkoló világítótestjeit is LED-ekre cserélték, amivel közel 40 százalékkal csökkentették a fogyasztást.
A Lidl energiatakarékossági törekvéseit az E.ON Energy Globe versenyén is elismerték, így a cég képviselheti Magyarországot az Energy Globe Award nemzetközi döntőjében. A vállalat hosszabb távon, a Hungária körúti áruházban szerzett tapasztalatokat az egész magyarországi bolthálózatra kiterjesztené.
Friss áruban is taroltak
A Lidl Magyarország Margó Tivadar utcai áruházát is kitüntették, ez a "Friss áru" különdíjat nyerte el, mellyel az üzlet friss áru termékkínálatának (pékáru, húsáru, zöldség-gyümölcs és tejtermékek) gazdagságát, kihelyezésének átláthatóságát ismerték el. A cég a "Lidl a magyar beszállítókért" programján keresztül közel 350 magyar vállalkozás bevonásával biztosítja az áruházakban elérhető, kiváló minőségű termékszortiment állandó frissességét.
A vásárlók
- 40 féle helyben sütött pékáru,
- közel 300 féle zöldség és gyümölcs
- 40 féle friss húsáru közül
válogathatnak, amelyeket a dolgozók napi szinten többször is ellenőriznek.
- mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország PR vezetője a díjátadón.
(x)