Pénzcentrum • 2017. április 6. 12:30
A hazai vállalkozások több mint kétharmadának jó irányba mennek a dolgai, sőt szeretnének tovább növekedni. A stagnálás a magyar cégek csupán negyedére jellemző, és mindössze 7 százalék látja úgy, hogy akár csődbe is mehet.
Jóval pozitívabban gondolkoznak jelenlegi helyzetükről és jövőbeli kilátásaikról a hazai vállalkozások, mint azt sokan hinnék- derül ki az OTP Business legutóbbi, 1270 pénzügyi döntéshozó megkérdezésén alapuló reprezentatív kutatásából. A kutatás szerint a hazai cégek 68 százaléka fejlődik, azaz úgy érzi, hogy jó irányba mennek a dolgai, sőt többségük további növekedést is tervez. A pénzügyi válság utáni évek tendenciáihoz viszonyítva egyre pozitívabb a vállalkozások hitelezés iránt tanúsított hajlandósága is. A cégek többsége azt sem zárja ki, hogy banki kölcsönt vegyen igénybe.
A pozitív attitűd ugyanúgy jellemző az akár egy fős mikrovállalkozásokra, mint a 250 alkalmazottnál is többet foglalkoztató nagyvállalatokra. A kérdőívben a pénzügyi döntéshozók - az iskolai osztályzathoz hasonlóan - egy 1-től 5-ig terjedő skálán adhatták meg, hogyan ítélik meg vállalatuk jövőképét, azaz mennyire igaz a cégükre az, hogy jó irányba haladnak a dolgok; a vállalkozások egyaránt átlagosan jó (4,0), vagy jó feletti (4,2) értékeket adtak meg.
Csupán a cégek negyede jellemezte magát stagnáló vállalkozásként, azaz ennyien gondolják úgy, hogy bevételük és alkalmazotti létszámuk tekintetében jelenleg nem a növekedés, inkább a megtartás a célkitűzésük. Még ennél is sokkal kevesebben, a pénzügyi döntéshozók mindössze 7 százaléka vallja azt, hogy rosszul megy a cégnek, akár csődbe is mehet a vállalkozás.