Pénzcentrum • 2017. február 22. 14:01
Manapság az egyik legfontosabb eszközünk az okostelefonunk, hiszen szinte bármit elintézhetünk rajta. De vajon mitől lesz sikeres egy új alkalmazás? A magyar vállalkozók lelkesedése hatalmas, de ez elég ahhoz, hogy mi legyünk a régió FinTech központja?
Az elmúlt 5-10 év azt mutatta meg a magyar és nemzetközi piacokon, hogy a kisebb, az ügyfeleket jobban ismerő és másképpen kezelő cégek okosabb és jobb pénzügyi szolgáltatásokat tudnak nyújtani, mint a bankok. A pénzintézetek hiába próbálnak fejleszteni, nálunk ez sokkal lassabb folyamat.
KATTINTS! 30 éves csontvázakat őrizgetnek a magyar bankok
Valóban Budapest lehet a régió FinTech fővárosa?
A FinTech most nagyon divatos, de az elterjedése nem biztos, hogy olyan gyors lesz, mint azt most látjuk.
- hívta fel a figyelmet a FinTechRadar konferenciáján Berczeli András, az OTP eBIZ pénzügyi és stratégiai vezetője.
Ellenben vannak olyan területek, ahol jól állunk: például a startupok száma, a közösségek mérete, de például a Lengyelekhez képest sehol nem vagyunk, a bolgárokhoz viszonyítva pedig jól állunk - reagáltak a szakértők. Magyarország egy kis és elszigetelt piac és ez nem segíti a cégek nemzetközi terjedését, pedig az új megoldások, akkor lehetnek sikeresek, ha azok a nemzetközi piacokon is képesek megjelenni.
Pereczes János az MKB Bank képviseletében azonban arra hívta fel figyelmet, hogy nagyon sok a lappangó ötlet lehet hazánkban, ami még nem jött felszínre. Az általuk indított FinTech versenyre is például 58-an jelentkeztek. Ráadásul a pénzügyi innovációban Magyarország az élen jár.
- tette hozzá Lévai Gábor, a a Metapay ügyvezetője.
Az okostelefonok már szinte mindenre képesek
Az első hívást mobiltelefonról 1973-ban indították, az első SMS-t pedig 1993-ban küldték, ezzel pedig megszülettet az első eszköz, amivel digitális tartalmat lehetett adni/venni. Napjainkban pedig már az egyik legfontosabb eszközünké vált a telefonunk.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Nem véletlen, hogy egyre több pénzügyeinkkel kapcsolatos alkalmazás jelenik meg okostelefonokra. A konferencián pozitív példaként említették az OTP Simple és SimlpePay alkalmazását, amely bankfüggetlenül van jelen piacon, vagyis bármelyik pénzintézet ügyfelei tudják használni.
- mondta el Nyéki Zsolt, az OTP Mobil ügyvezető helyettese.
Nyéki Zsolt a sikereik titkát az alábbi 4 összetevőben látja:
- Releváns szolgáltatások
- Innovatív technológiák használata
- Kereskedői hálózat kialakítása
- Ügyfélbázis kiépítése
Később Horváth Attila, a Big Fish informatikai tervező és cég fizetési rendszerekkel foglalkozó vezetője előadásában kitért arra is, mi lehet az oka annak, hogy hazánkban még nem terjedt el igazán a mobiltárca.
- emelte ki Horváth Attila.
Utalva ezzel arra, hogy hiába próbálkozott már több cég is Magyarországon a mobiltárca elindításával, de azoknak a használata számos feltételhez volt kötve. Még nem alakult ki egy egységes rendszer, amit mindenki és egyszerűen és kényelmesen használhat.
KATTINTS! Súlyos rés a mobilbanki appokban? Reagáltak a pénzintézetek