Három klikkeléssel hódít a jövő bankja Magyarországon

Pénzcentrum2016. november 14. 14:03

Ahogy a legtöbb online felületnél, vagy okostelefonos alkalmazásnál, úgy a FinTech megoldásoknál is nagy jelentősége van annak, hogy milyen az a felület, amivel a felhasználó találkozik, mennyire tudja könnyen kezelni, mennyire közérthető. Hiába van szó ugyanis komoly pénzügyekről, a FinTech egyik fontos üzenete, hogy ezt a témát lehet, sőt kötelező közérthetően tálalni a felhasználóknak. Az önmagában nem elég, hogy a jövő digitális bankolása olcsóbb, gyorsabb és kényelmesebb legyen - figyelmeztet Hetényi Márk, az MKB Bank retail és digitális vezérigazgató-helyettese.

A legtöbb alkalmazás, online felület, amit használunk - például az okostelefonunkon - általában nagyon alaposan megtervezett folyamat, amit a felhasználó (szerencsés esetben) könnyen és egyszerűen tud kezelni. A fejlesztők számára nagy kihívás, hogy a legbonyolultabb rendszereket is felhasználóbaráttá tegyék.

Nincs ez másként a FinTech világában sem: azoknak a felületeknek (például honlapoknak, mobiloldalaknak, okostelefonos alkalmazásoknak), amelyeken a pénzügyeinkről döntünk, ugyanúgy közérthetőnek és könnyen használhatónak kell lenniük - mondták el a szakértők az MKB Bank által szervezett FinTech Akadémia második napján.

Azaz a gyakorlatban a siker egyharmada azon múlik, hogy 3 klikkeléssel el lehet-e adni egy pénzügyi terméket.

Pop András, a UX Studio UI/UX designere úgy látja, a FinTech fejlődésében nagy szerepet kap a UX (user experience, azaz felhasználói élmény). Példaként említette, hogy másként hozunk döntéseket ha okostelefont használunk, mint ha desktopot.

Azt is hozzátette, hogy mindig van egy célcsoport- és korosztály-meghatározás arra vonatkozóan, hogy kinek készül a termék: természetesen másként kell tervezni egy olyan applikációt, amit egy idősebb generációnak készül, mint egy olyat, ami a gyermekeknek.

A bankokkal egy úton

Szilágyi Péter, a CEU Pénzügyi fakultáció docense előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy a pénzügyi szolgáltatások egyre kevésbé szolgáltató-alapúak, sokkal inkább szolgáltatás- és termék-alapúak. Így lehetséges az, hogy sok olyan szolgáltatás, amit korábban csak bankok végeztek, sok esetben átvállalnak a tech-cégek, üzletláncok, telekom-cégek.

Az olyan óriáscégek, mint a világ legnagyobb webshopjának számító Alibaba.com, már FinTech cégként is működnek, például áruhiteleket adnak. (Magyarországon a Telenornak vagy a Vodafone-nak voltak hasonló tervei.) Az is egyre gyakoribb, hogy olyan aggregátoroktól kapjuk a banki szolgáltatásokat, ahol összegyűjtik azokat.

A kutató úgy véli, a bankok egyre intenzívebben elkezdtek együttműködni a FinTech cégekkel: így lehetséges az is, hogy globálisan az emberek kétharmada használ valamilyen FinTech szolgáltatást, a növekedés a legmagasabb az Y-generációnál és a fejlődő országok esetében.

Címkék:
digitalizáció, vállalkozás, mkb, pénzügy, fintech, hetényi márk, devizanem,