Pénzcentrum/MTI • 2016. november 4. 09:01
Az idei harmadik negyedévben világszerte 43 millió tabletet adtak el, ami 14,7 százalékkal marad el az egy évvel korábbi adatoktól - írja a Világgazdaság.
Az IDC piackutató cég adatai alapján az elmúlt egy évben folyamatos volt a visszaesés. A képet árnyalja, hogy az előző három hónappal összehasonlítva a harmadik negyedév közel tíz százalékos erősödést hozott, emögött azonban egyszeri tényezők állnak. Korábban soha nem tapasztalt érdeklődés mutatkozott viszont a harmadik negyedévben a szétválasztható táblagépek iránt, amelyek billentyűzetet is tartalmaznak.
Ebben szerepet játszott, hogy megjelentek az igen olcsónak számító, 200 dollárnál kevesebbe kerülő eszközök, de ez azért jelenthet problémát, mert ezek általában lényegesen gyengébb minőségűek, mint a nagy gyártók készülékei, amelyek kétszer-háromszor annyiba kerülnek. A negatív felhasználói élmény viszont látványosan rombolhatja a szétválasztható tabletek piacát, ahogy ez a hagyományos eszközök esetében is megtörtént.