Magyar Nemzet • 2016. november 2. 08:33
A parkolási bírságok, távközlési szolgáltatások, hűségszerződések, számlázás, valamint a csomagok továbbítása kapcsán érkezik a legtöbb panasz a békéltető testületekhez, de egyre több a termékekkel kapcsolatos kifogások miatti megkeresés is - írja a Magyar Nemzet.
Baranovszky György, a Budapesti Békéltető Testület elnöke elmondta, a fogyasztói tudatosság erősödését jelzi, hogy a beadványok száma éves szinten húszszázalékos növekedést mutat. Jó hír az is, hogy a vitás esetek többsége megegyezéssel zárul.
Az elnök elmondta, a sikerek és a mind több feladat ellenére a költségvetésből származó működési források hosszú évek óta stagnálnak. Az elmúlt három évben és jövőre 330 millió forintot szán az állam a békéltető testületek működésére, miközben
A szervezet elnöke a legsúlyosabb területként továbbra is a termékbemutatókat említette: szavai szerint a jogszabályok szigorítása ellenére még mindig sok a visszaélés, mivel nem sikerül hatékonyan ellenőrizni a sokszor jogsértő kereskedői magatartásokat. Úgy véli, a megoldást az jelentené, hogyha a termékbemutatókat egyszerűen betiltanák, mint ahogy a vásárlói csoportok terén is sikerült hatásosan fellépnie az államnak.