Áremelkedés jön a boltokban a reklámadó miatt?

Pénzcentrum2015. május 13. 09:35

Csak a nagy áruházláncok minimum 2 milliárd forint reklámadót fognak fizetni az ingyenes reklámújságjaik után. Ezt a kiadást pedig várhatóan beépítik majd az áraikba.

A nagy áruházláncok ingyenes reklámújságai után is reklámadót kell fizetni. A Népszabadság számításai szerint az áruházláncoknak minden egyes ingyenes kiadvány után nagyjából két forintot kell fizetniük reklámadóként. És nemcsak a szórólapok, de még a belső, eladótéri reklámok is adókötelesek. Előzetes számítások alapján legalább kétmilliárd forint lesz a pluszadóterhük, amit nyilvánvalóan beépítenek majd az áraikba.

Az akciós újságok az utóbbi tíz évben váltak a kiskereskedelem nélkülözhetetlen kellékeivé. A vásárlóerő gyengülésével a szakmai zsargonban amúgy is "szélsőségesen árérzékenyként" jellemzett magyar vásárlók jó részénél általánossá vált, hogy az akciós újságok aktuális ajánlata alapján döntik el, mikor melyik áruházat keresik fel.

Az ágazatban több tucat cég ad ki országos reklámújságot, felmérések szerint a diszkontok - Lidl, Aldi, Penny Market - a legnagyobb újságküldők. Van olyan cég, amelyik egy évben több mint 300-féle újsággal is jelentkezik - igaz, közülük sok a regionális vagy helyi lap.

Valamivel ritkábban, ám újságonként annál több hirdetéssel jelentkeznek a hiper- és szupermarketek, így a Tesco, az Auchan, a Spar.

Címkék:
vásárlás, vállalkozás, reklám, reklámadó,