Több tízezres többletköltség lesz ez a vállalkozásoknak

Világgazdaság2015. március 6. 09:27

Évi több tízezer forint kiadási kötelezettséggel szembesülnek most a cégpapírjaikat rendbe tévő kisvállalkozások. Jövőre már olyan e-mail címmel kell rendelkezniük, amivel át tudják venni az oda érkező hivatalos iratokat. A tanúsítványt jelenleg csak két cég forgalmazza, és egyelőre csak a fővárosban szerezhető be - írja Világgazdaság.

Az állam minden társas vállalkozásnak előírta: jövőre már legyen olyan hitelesített elektronikus aláírásuk, amelynek segítségével e-mailben is át tudják venni a hivatalos iratokat.

Ez azt jelenti, hogy a cégvezetőnek (vagy az aláírásra jogosultak valamelyikének) megfelelően hitelesített, vagyis a közigazgatási ügyintézésben is használható elektronikus aláírással kell rendelkezniük. Az előírások szerint ez esetben a szolgáltatónak - közjegyző közreműködésével - ellenőrizniük kell az aláíró személyazonosságát is, mielőtt a megfelelő szoftvert kiadják.

Az ilyen elektronikus aláírás ma drága és nehezen elérhető, és a piaci ismeretek szerint mindössze két cég foglalkozik vele. A legolcsóbb szolgáltatás éves előfizetési díja ma 13 ezer forint plusz áfa.

 

Címkék:
vállalkozás,