A legnagyobb titokban újult meg a Shopline mobiloldala (x)

Pénzcentrum2014. szeptember 12. 16:15

Hosszú fejlesztőmunka és "titkos" tesztidőszak után újult meg a Shopline mobilra optimalizált weboldala. A mobilverzió megtervezése során a Shopline a Möbius Mobile Marketinget hívta segítségül, a tesztelést pedig a Testbirds csapata végezte.

Jól sikerült a Shopline/Bookline új mobilra optimalizált oldalának indulása. A cégcsoport oldalait eddig is többen nézték mobil eszközről, mint a piaci átlag, de az idei látogatói számok alapján elmondhatjuk, hogy előző év hasonló időszakához képest megkétszereződtek a mobil látogatók. A két weboldalon több mint 16 százalék a mobil látogatások aránya, ebből 11 százaléka a vásárlóknak mobiltelefonon, 5 százaléka pedig tableten használja az oldalakat.

A Shopline alapelve, hogy hogy a lehető legtöbb csatornán jelen legyen, és így minél egyszerűbben elérhetővé váljon a vásárlók számára

- emelte ki Deák András, a Libri-Shopline Nyrt. üzletfejlesztési igazgatója.

A Shopline csapatát legjobban az érdekelte, milyen élményt is nyújt a felhasználóknak az új mobilos verzió abban a környezetben, ahová szánták: az okostelefonokon.

A Shopline új mobil felületének tesztelése testhezálló feladat volt a Testbirds csapata számára. Egyszerre volt szükség a különböző mobileszközökön való alapos hibakeresésre, valamint a valódi felhasználóktól származó visszajelzések becsatornázására. A Testbirds által alkalmazott crowdtesting módszer lényege, hogy valódi felhasználókat online formában vonunk be a fejlesztési folyamatba, és az ő visszajelzéseik nyomán javítjuk a felhasználói élményt

- tette hozzá Lichter Tamás, a Testbirds ügyvezető igazgatója.

A Shopline mobiloldalát augusztusban vezettük be, minden kampány, felhasználói tájékoztatást mellőzve, szándékosan megfigyelve, hogy organikusan milyen változásokat tapasztalunk. Bár még korai messzemenő következtetéseket levonni, de a jelek pozitívak. Hogy ne legyenek piaci hatások figyelembe véve, ezért nem egy évet hasonlítottunk össze, hanem augusztus hónapot az előző hónappal hasonlítottuk össze, azzal tehát, amikor még nem volt mobilra optimalizált oldal. A mérések szerint a látogatottság 17 százalékkal nőtt, a mobilos vásárlásokat górcső alá vonva a konverziós arány közel 25 százalékkal megemelkedett. A számokat pozitívnak értékeljük, az eredményhez hozzájárul a megalapozott, precíz előkészítési munka és a mindenre kiterjedő tesztelés

- foglalták össze az eredményket a fejlesztők.

 

Címkék:
vállalkozás, shopline, mobius,