MTI • 2014. április 2. 12:03
Számlakibocsátás esetén az online pénztárgépből nem szabad nyugtát kibocsátani - hívja fel a figyelmet az adóhatóság.
Az általános forgalmi adóról szóló törvény szerint egy adott ügyletről az adóalany vagy számlát vagy nyugtát ad, a kettő sosem történhet párhuzamosan - írja a NAV a honlapján közzétett tájékoztatóban.
Ezért, ha az adóalany az adott ügyletről - nem az online pénztárgéppel előállított - számlát bocsát ki, az ügylet adatait nem kell beütnie az online pénztárgépbe. Amennyiben az online pénztárgépből történő nyugtakibocsátást követően kerül sor számlakibocsátásra (például azért, mert a vevő akkor jelzi, hogy számlát kér, amikor a nyugta kibocsátására vonatkozó parancs már nem vonható vissza), akkor a nyugtát sztornírozni kell.
Amennyiben az ügylet adatainak az online pénztárgépben történő rögzítése valamilyen okból (például az ellenértéknek a pénztárgépben való rögzítése céljából) mégis szükségessé válik, arra csak "nem adóügyi bizonylat" kiállításával kerülhet sor a tájékoztató szerint.