MTI • 2013. augusztus 17. 12:07
Harmadjára módosul az online pénztárgépek bevezetésének határideje, immár december 31. az a határidő, ami után minden kereskedőnek az adóhatósághoz online kapcsolattal bekötött pénztárgéppel kell rendelkeznie.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapjára péntek este felkerült közleményből a felületes olvasónak nemigen derül ki, hogy milyen fontos döntés született az adóhatóságnál, nyilvánvalóan a szaktárca egyetértésével - írja a Népszabadság.
A közlemény szerint a pénztárgépátállás első ütemének (kiskasszák) határideje változatlanul augusztus 31., ám az új ütemezés szerint az adóalanyoknak addig csak regisztrálniuk kell a NAV-nál vagy az ügyfélkapun, és egy üzembe helyezési kódot kell kérniük. A hagyományos pénztárgépek december 31-ig használhatók, aki új üzletet indít, az is vásárolhat vagy bérelhet ilyet. A lényeg, hogy nyugtát mindenképpen adjon, s persze a már említett kód is kell. Online gépet azonban még minden kereskedő ráér rendelni.
A mostani könnyítés alig két héttel a harmadik határidő lejárta előtt született. A Nemzetgazdasági Minisztérium eredeti szándékai szerint január, majd április elseje volt az átállás végső dátuma, de amikor egyértelművé vált, hogy a gépeknek még a tervezésére és az engedélyezésére sem elég az idő, nemhogy több százezer legyártására, szeptember elseje lett az új dátum. Az elmúlt hetekben, amikor már sejteni lehetett, hogy ez sem tartható, már könnyítettek: elég volt megrendelni egy gépet, hogy a kereskedő mentesüljön a büntetés alól.