Óriási pluszteher 100 ezer vállalkozás nyakában

Pénzcentrum2013. június 4. 09:32

Több tízezer, egyes becslések szerint akár 80-120 ezer vállalkozást is érinthet az az idén januártól életbe lépett szabály, amely a belföldi ügyletekről ír elő adatszolgáltatást. Jelentősen nő a cégek adminisztrációja.

Januártól a kétmillió forintnál magasabb áfatartalommal kibocsátott, illetve beszerzésekről kapott számlákról minden cégnek jelentést kell készítenie. Azokról a partnerekről is adatot kell szolgáltatni, amelyektől az adott időszakban több mint 2 millió forint áfatartalmú árut szerzett be vagy szolgáltatást vett igénybe a vállalkozás - írja a Napi Gazdaság.

Az adatokat a NAV-nak kell továbbítani, amely minden ügyletről két irányból kap jelentést: egyrészt a beszerzői, másrészt az eladói oldalról - és ahol eltérést tapasztal, ott körülnéznek az ellenőrök. Az adatok a kockázatelemzésekben lesznek hasznosak, plusz adalékot jelentenek majd az ellenőrzendő társaságok kiválasztásában - írja a lap.

KATTINTS! Mikor kell feltüntetni a vevő adószámát a számlán? Itt a válasz

Az első tapasztalatok alapján az adatszolgáltatás legnagyobb nehézségét az jelenti, hogy összeghatárhoz kötött. Ha nem lenne ilyen határ, akkor egy egyszerű szoftverfejlesztéssel meg lehetne oldani az adatok kigyűjtését a számviteli rendszerekből - mondta a lapnak Ágoston Péter, az RSM DTM partnere, aki szerint a nehézség nem is az eladói oldalon van, hanem a beszerzőin jelentkezik, hiszen itt az értékhatár feletti számlák mellett az egyes partnereket is figyelni és jelenteni kell.

Címkék:
adozas, kkv, adminisztráció,