Pénzcentrum • 2013. február 28. 15:09
Érdekes változások előtt áll a barkácspiac Európában. Kevéssé a nagyvárosokban, sokkal inkább kis-és közepes településeken találnak fejlődési lehetőséget, új vásárlóerőt az ilyen profilú üzletláncok, a nagy alapterületű boltok pedig komoly gondban vannak - hangzott el a Let's do it üzletláncot üzemeltető 3e csoport csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Az utóbbi években a gazdasági visszaeséssel párhuzamosan nehéz időszakot élt meg a hazai barkácspiac is, talán a 2012-es év hagyta a legmélyebb nyomokat a szegmensen, szinte minden piaci szereplő megérezte a visszaesést. A leginkább élő példa a Bricosotre francia lánc bedőlése, de a másik két nagy hálózat, a Baumax és a Praktiker is nehézségekkel küzd, azon dolgoznak, hogy változtassanak koncepciójukon, a piaci helyzethez igazodva - mondta el egy csütörtöki sajtótájékoztatón Günther Pacher, a 3e cégcsoport vezérigazgatója.
A vezérigazgató úgy látja, a nagy területű barkácsláncok eddigi stratégiája többé-kevésbé zsákutcának bizonyult: a jól menő években ezek a láncok folyamatosan növelték eladóterüket, azonban egy idő után már ők maguk sem tudták kihasználni ezeket a tereket. Azért, hogy kitöltsék a helyeket, az áruházláncok olyan termékeket kezdtek el forgalmazni, amelyek már egyáltalán nem tartoztak a profiljukba.
A 3e-csoport jelenleg magyar 25 tagvállalatnak nyújt támogatást, ebből tízen pedig a Let's do it koncepció szerint működnek.
Pacher szerint a nemzetközi prognózisok azt mutatják, hogy a kisebb alapterülettel dolgozó láncok sikeresebbek lehetnek a piacon, igaz, oda kell figyelniük arra, hogy ezt a kisebb választékot a vevők igényeihez igazítsák. Fontos tehát, hogy egy jól felépített szortimentet kínáljanak, fölösleges tehát öt hasonló árú, minőségű fúrógépet a polcokon tartani - véli Günther Pacher. Fontosak az olyan szolgáltatások, amelyek a vevői elégedettséget szolgálják, ilyen lehet például, hogy egy fűnyírót nem dobozban, hanem összeszerelve vihet ki az áruházból.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Kérdés persze, hogy a szaküzleti minőség, kiszolgálás, szaktanácsadás a nagy láncokhoz képest magasabb árat is jelent-e, és hogy ez a magasabb ár nem taszítja-e el a rendkívül árérzékeny magyar vásárlókat. Mint azt a vezérigazgató a Pénzcentrum.hu-nak elmondta, céljuk éppen az, hogy csoportszinten ugyanazt az árat kínálják, mint a nagy láncok, ugyanakkor azt elismerte, hogy a szaküzleti profilhoz hozzátartozik az is, hogy magasabb minőségű de drágább alternatívát kínálnak a vásárlóknak. A csoport sajátmárkás termékeket is kínál, melyek közül több eszköz professzionális felhasználásra is alkalmas.
A vezérigazgató ugyanakkor hangot adott annak is, hogy nem hisz az online barkács-kereskedelemben, leginkább a szaktanácsadás hiánya és a nehézkes garanciális, szavatossági folyamat miatt. Magyarországon nkább a meglévő üzletek fejlesztésében, újabb szakkereskedések bevonásában gondolkozik a cégcsoport.