Világgazdaság • 2012. június 7. 09:32
Kényszerű áremeléstől, visszaeső forgalomtól, stagnáló vagy csökkenő árbevételtől, elbocsátásoktól, elmaradó beruházásoktól szenved ma több, chipsadóval sújtott cég - írja a Világgazdaság.
A lapnak a Chio arról számolt be, hogy a termékadó által érintett sós snackek forgalma összességében 15-17 százalékkal esett vissza. A bizonytalan piaci helyzet miatt a Chio tulajdonosa, az Intersnack Csoport 2011 nyara óta semmilyen beruházást nem valósít meg győri üzemében.
Az édesiparból az elmúlt hónapokban több száz embert bocsátottak el. Bizonyíték ugyan nincs arra, hogy mindez kizárólag a chipsadó miatt következett be, tény: a népegészségügyi termékadó esetében az összes befizetés kétharmadát az édesipar és a sós ropogtatnivalók gyártói és forgalmazói adják.
A Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint aránytalanul nagy teher hárul az édesiparra, amelynek következtében a piac érzékelhetően stagnál, sőt egyes szegmensek esetében visszaesés tapasztalható. Az ugyancsak termékadó-köteles üdítőital-ágazatban is több száz embertől voltak kénytelenek megválni az elmúlt hónapokban, és a beruházások ott is elmaradtak.