Pénzcentrum • 2012. május 13. 14:04
Növelni tudta árbevételét a tavalyi esztendőben hazánk meghatározó festék- és vakolatgyártója, a Poli-Farbe Vegyipari Kft. Jól startolt a festékgyár által életre hívott shop-in-shop koncepció is az első hónapok üzleti eredményei alapján. A Pannon Festék Hálózat lapunkat arról tájékoztatta, hogy már 140 szakkereskedés csatlakozott hozzájuk.
A vállalat árbevétele évek óta dinamikusan növekszik annak ellenére, hogy az építőipar és a barkácspiac egyértelmű hanyatlásban van Magyarországon. A Poli-Farbe üzleti eredményeit nagyban befolyásolta a magas benzinár, illetve a forint rossz helyzete a dollárhoz és az euróhoz képest, mivel az alapanyagok jelentős részét a cég külföldi forrásból szerzi be. A vállalat a költségeknek csak egy részét tudta továbbhárítani a vásárlóira.
A 33 milliárdosra becsült hazai festékpiac forgalmának 70 százalékát három nagyvállalat adja, közülük a Poli-Farbe az egyetlen, amelyik gyártó cég és magyar tulajdonban van. A festék vásárlások döntő hányada a szakkereskedésekben zajlik, a hipermarketeket és barkácsáruházakat ritkábban választják a vásárlók, így a Poli-Farbe árbevételének döntő hányadát is a szakkereskedések adják. A vállalat a közös fellépés, az egységes kommunikáció és a magyar vásárlók megnyerése érdekében életre hívta a Pannon Festék Hálózatot tavaly ősszel, amelyhez eddig 140 magyar tulajdonú szakkereskedés csatlakozott.
Piackutatások szerint az egy főre jutó festékvásárlás tavaly az 1998-as szintre esett vissza. A Poli-Farbe a festék piac szűkülését, a kereslet további csökkenését és agresszív árversenyt prognosztizál az idei esztendőre azzal, hogy a szakkereskedések egy része nem lesz képes életben maradni. A vállalat emiatt racionalizálja működését és jobban koncentrál azon célcsoportok felé, akik jelentősebb felújítások helyett a festésben látják az otthonszépítés megoldásait.