Pénzcentrum • 2012. május 3. 09:32
A telefonadó a vállalkozások közül azokat sújtja majd leginkább, akiknek a főtevékenységéhez elengedhetetlen a rendszeres, sok hívásból álló telefonálás. Ilyenek például a direktmarketinges, telefonos közvéleménykutató-cégek, illetve egyes call centerek. Teljesen váratlanul érte őket a bejelentés, pláne az, hogy év közben kellene alkalmazkodniuk - írja a Napi Gazdaság.
A Direkt Marketing Szövetségnél nem tartják szerencsésnek az évközbeni bevezetést, hiszen a cégek nem terveztek ezekkel a változtatásokkal. Valószínűleg borul legtöbjük üzleti terve is, mivel nem képesek megkerülni az adót valamilyen teljesen internetalapú, nem távközlési szolgáltatónak definiált cég technológiájának segítségével.
A call center piac Magyarország gazdaságának és foglalkoztatásának fontos pillérét képezi, hiszen a telemarketinggel foglalkozó cégek árbevétele meghaladja a 4 milliárd forintot - közölte a szövetség. Közel 65 ezer fő dolgozik call center/contact centeres munkakörben, ebből mintegy 4200-an kifejezetten telemarketing területen. A szakma jellegéből adódóan többségében nyugdíjas munkavállalókat, diákokat, családanyákat, megváltozott munkaképességű embereket érinthet hátrányosan a piac visszaesése.
Az új adó bevezetése a mobilos kommunikáció területét is érinti. A mobilmarketing alapeleme az sms, többek között információszolgáltatások, mobil fizetés, promóciók, játékok épülnek rá, amelyek drágulása visszavetheti ezt a Magyarországon tradicionálisan sikeres üzleti területet is.