Pénzcentrum • 2011. október 27. 10:25
A tervek szerint tavaszig harminc, jövő év végére pedig várhatóan 140 üzletegysége lesz a Pannon Festék Hálózatnak, amelyet magyar tulajdonú szakkereskedések, valamint az egyik legnagyobb hazai festékgyártó vállalat, a Poli-Farbe hozott létre - hangzott el az új lánc mai, bemutatkozó sajtótájékoztatóján.
A vállalat magyar tulajdonú, saját erőforrásból finanszírozzák a hálózatépítést -mondta Szabó Antal, a Poli-Farbe Kft. ügyvezető igazgatója. A Pannon Festék Hálózat kereskedelmi koncepciója szerint a szakkereskedő saját üzleteit az új hálózat részeként "újranyitva" kiemelt (legalább 50 százalékos) megjelenést biztosít a Poli-Farbe termékeinek (de más gyártók festékeit is forgalmazza majd). A hálózat szakmai és pénzügyi háttérét nagyrészt a Poli-Farbe biztosítja: évi közel 7 milliárd forintos bevételének mintegy 82 százalékát a festék-boltok és szakkereskedések adják. Az ügyvezető ugyanakkor nem zárta ki egy esetleges későbbi külföldi terjeszkedés lehetőségét sem, ehhez esetlegesen az erdélyi, felvidéki piac jöhet szóba.
Az üzletlánc a nagy barkácsláncokkal szemben az erősebb szaktanácsadásra és mesteremberek ajánlására helyezi a hangsúlyt, gyakorlati tanácsokkal segít a fogyasztóknak, valamint a magyar márka minőségét is kiemeli. Az üzletek folyamatosan váltanak át a megújult arculatra, az első "átállási" időszakot a lakásfelújítás szemontjából holtszezonnak számító őszi-téli hónapok jelentik.
A jelenlegi trendek szerint a vásárlók a nagyobb lakásfelújítás helyett a festést, tisztasági festést választják, ezért is lehetnek bővülési lehetőségek a festékpiacban.