Világgazdaság • 2011. január 28. 09:32
A szakmabeliek bíznak abban, hogy 2011-ben magához térhet a válság miatt leálló építkezéseket megszenvedő ágazat, ugyanakkor a rendezvényekért is aggódnak.
Ma Magyarországon 15-20 cég foglalkozik mobilvécé-kölcsönzéssel, a piac összforgalma a válság kezdete óta évi egymilliárd forint körül rekedt meg. A mobilvécé-kölcsönzés szezonális tevékenységnek számít, ugyanis a két fő piac, az építőipar, illetve a rendezvények és fesztiválok szezonja általában tavasztól őszig tart.
A szakmabeliek bíznak abban, hogy az idén magához térhet a leálló építkezéseket megszenvedő ágazat, ugyanakkor aggódnak a másik fő megrendelőbázisnak számító fővárosi rendezvények körüli hercehurca miatt is. csak a Sziget Fesztiválra több mint ezer mobilvécét szállítanak ki: ez a szám a hazai állomány 10%-át teszi ki.
A céges partik, családi napok ritkulása tovább csökkentette a fizetőképes keresletet a luxus-, illetve VIP-vécék szegmensében: ezeket az elegánsabb, magasabb minőségű szanitereszközöket korábban egy viszonylag szűk, de stabil vevőkör vette igénybe.