Pénzcentrum • 2010. október 28. 09:32
Az ország majdnem egész területén lezajlott már a szüret, az újbor mennyisége kevesebb lesz 2,5 millió hektoliternél (a 2009-es termés 3,5 millió volt). Jóllehet a külföldi, elsősorban szlovák és cseh kereskedők szőlőfelvásárlásai jelentősen felverték az árakat, ennek ellenére mégsem örülhettek a magyar borvidék termelői. A mintegy 1 millió hektoliteres elmaradás több okra vezethető vissza - írja a Napi Gazdaság.
Az idén kedvezőtlen volt az időjárás, emiatt nagy terméskieséssel kellett szembenézniük a gazdáknak. Ezen felül a megemelkedett növényvédelmi költségek is rontottak a helyzeten. Pontos termési adatokat majd csak november 30-a után a szüreti jelentésből lehet tudni. Az újborok minőségéről majd a hagyományos Márton napi kóstolás alkalmával mondanak véleményt a szakemberek.
Az Agrármarketin Centrum (AMC) igazgatója, Simon Péter elmondta, hogy marketing kampányokkal szeretnék népszerűsíteni a magyar borokat. Külföldön elsősorban a drága, prémium termékeket, belföldön pedig a jó minőségű, közepes árfekvésű italokat reklámoznák. Emellett megtartják népszerű programjaikat, mint a Fröccskampányt, a Magyar bor mindenkort és a Borszerdát is.
Továbbá már készül egy miniszteri rendelet, amely tervezhetőbbé és kiszámíthatóbbá tenné a pályázati lehetőségeket. Támogatni szeretnék a különféle rendezvényeket, borfesztiválokat és szüreti bálokat a kisebb bortermő vidékeken.