Pénzcentrum • 2010. május 20. 15:32
A 2010-es világkiállítással Sanghaj az érdeklődést Kína múltjára, jelenére és jövőjére irányítja. A május 17-19. között Sanghajban megrendezett Ericsson Üzleti Innovációs Fórum idején kiadott Ericsson ConsumerLab jelentés bemutatja Kína közel 800 millió mobiltelefon-előfizetője és 380 millió internethasználója viselkedését, a rájuk jellemző trendeket és körülményeket.
Az 56 százalékos mobilpenetrációval és a havonta 8,8 millió új előfizetéssel Kína egyike a világ legdinamikusabb piacainak, és egyben a leggyorsabban növekvő gazdaság is. A 2009-es év során tapasztalt 8 százalékos GDP-növekedés és az emelkedő jövedelmek növelik a vásárlóerőt és az anyagi jólétet. A helyzet azonban a hatalmas ország különböző területein más és más. A városi emberek, vidékiek és a fiatalok különösen nagy változatosságot mutatnak a felhasználói kifinomultság és a szolgáltatások iránti igény terén.
A városi igények
A vizsgálat egy globális kutatási programon alapul, amely több mint 30 országban évente több mint 40 ezer interjúból áll, reprezentatív képet adva több mint 1,1 milliárd ember véleményéről.
Hatalmas tömegek áramlanak Kína városai felé, ahol a felhasználók a fejlett mobilinternetes szolgáltatások legújabb megoldásait keresik és kapják meg. Hatalmas az érdeklődés a legfrissebb technológia iránt, és a jövedelem gyors növekedése, valamint a státuszszimbólumok keresése Kínát a világ második legnagyobb luxusfogyasztójává tette. A mobiltelefonok mindenhol elterjedtek, és mivel a vezetékes kapcsolat kevésbé gyakori, az emberek a mobilkészülékeiket használják adat- és hangátvitelre a laptopok és a külső modemek helyett.
A városlakók egyre inkább úgy tekintenek az internetes hozzáférésre, mint nélkülözhetetlen szolgáltatásra. Az Internetre támaszkodnak a szolgáltatások eléréséhez és a közösségi kapcsolatok ápolásához. A változást segíti elő a Kína határain túli világ iránti kíváncsiság is: a külföldre igyekvő kínai turisták száma az előrejelzések szerint idén eléri az 54 milliót, szemben a tavalyi 47 millióval.
A szüleiknél magasabban képzett kínai fiatalság a világ egyik legkeresettebb célpiaca. Az Egyesült Királyságban, Svédországban és az Egyesült Államokban élő kortársaik esetében tapasztalttal megegyező vagy azt meghaladó szintű szolgáltatási fogyasztás mellett jellemző rájuk, hogy korai elfogadók, a digitális világba beleszülettek, keresik a státuszszimbólumokat és - egyke gyermekek generációjaként - a korábbi generációknál jobb módúak.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A vidéki igények
A városok felé özönlő tömegek és a városokban dolgozók egyre nagyobb száma ellenére Kína népességének hatalmas része vidéki területeken él. A vidéki területeken nőnek a bevételek és magasba szökött a technológiai termékek iránti kereslet, de az előfizetők szinte kizárólag hangátvitelre használják mobiltelefonjaikat. A megfelelő szolgáltatások nyújtása, az egyszerű használhatóság és megfelelő árképzés kulcsfontosságú a mobilinternet vidéki piacon való terjedéséhez.