Tesco Magyarország: 30 új áruház, 1700 munkahely idén

Pénzcentrum2010. április 20. 10:21

A magyarországi Tescónak az elmúlt évben is sikerült megtartani piacvezető pozícióját. A cég folytatta beruházásait országszerte, és a már meglévő 20 000 hazai dolgozóján felül további közel 2 000 embernek teremtett munkalehetőséget. Idén 30 új áruház - köztük hipermarket és expressz típusú boltok - nyitását tervez és 1 700 fővel kívánja növeli foglalkoztatottainak számát.

A nemzetközi gazdasági válság ellenére a magyarországi Tesco változatlanul megfelelt a vásárlói és tulajdonosi elvárásoknak és megtartotta piacvezető pozícióját. A cég a 2009-2010-es üzleti évben is folytatta beruházásait országszerte, és a már meglévő közel 20 000 dolgozóján felült további 2 000 embernek teremtett munkalehetőséget.

A Tesco Csoport ma közzétett üzleti eredménye szerint csoport szinten a vállalat 8,5%-os árbevétel növekedést ért el 2009-ben. A Tesco, mely immár 14 országban van jelen 2009 és 2010 márciusa között több mint 13%-kal növelte szokásos vállalkozási eredményét. A magyarországi Tesco erős piacvetetőként jelentősen hozzájárult a Tesco Csoport pozitív pénzügyi eredményéhez.


Per Bank


"A Tesco-Global Áruházak Zrt. Magyarország egyik legnagyobb külföldi befektetőjeként elkötelezett az ország és a hazai fogyasztók iránt. 2010-ben harminc áruház nyitását tervezzük az ország különböző pontján, hogy vásárlóink még kényelmesebben, lakóhelyükhöz még közelebb intézhessék napi bevásárlásaikat. Így a széles áruválaszték és a kedvező árak mellett a vásárlás igazi élménnyé válik a Tescóban. A munkahelyteremtésben is zászlóvivők kívánunk lenni, az elmúlt 10 évhez hasonlóan idén is 1 700 új állás létrehozását céloztuk meg, lehetőséget teremtve ezzel sok száz család számára a biztonságos egzisztenciára" - mondta Per Bank, a magyarországi Tesco vezérigazgatója.

A Tesco Csoport ma tette közzé az elmúlt év üzleti eredményét, eszerint a Csoport Közép-Európában tovább növelte piaci részesedését köszönhetően a költségek alacsony szinten tartásának, a vásárlók számára nyújtott kedvező áraknak és az új beruházásoknak.

Legfontosabb Csoport szintű gazdasági mutatók a 2009-2010-es üzleti évben:

- 8,5%-os árbevétel növekedés Csoport szinten (benzinkutak kivételével); 6,8% a benzinkutak beszámításával, 62,5 mrd GBP értéken
- 12,3%-os szokásos vállalkozási eredmény, és 10,1%-os adózási előtti eredmény emelkedés
- 7,1 millió négyzetméternyi új áruházi terület, 72% Nagy-Britannián kívül
- A klímaváltozás elleni küzdelemben változatlanul példaértékű működés: Co2 kibocsátás 7,8%-os csökkentése Csoport szinten
- 16 000 új munkahely teremtése világszerte (9 000 Nagy-Britanniában)

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el,  havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

 

Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója:

"A nemzetközi gazdasági válság okozta kihívások ellenére a Tesco Csoport elérte kitűzött céljait. Csoportszinten sikeresen vezettünk be olyan költség struktúrákat és termékválasztékot, amelyek lehetővé tették, hogy a vásárlók a nehéz időkben még többet spórolhassanak, vagy igény szerint, szinten tarthassák vásárlásaikat és ne szenvedjenek hiányt.


Sir Terry Leahy


Nemzetközi pozíciónk és a nem-élelmiszer termékek esetében komoly kihívásokkal szembesültünk, amikor a recesszió elért minket, de épp ezek az ületi területek lehetnek azok, amelyek a gazdasági növekedés beindulásával látványosan növekedni tudnak.

Ha stratégiánk egészét tekintjük - Nagy-Britannia, nemzetközi, nem-élelmiszer termékek, szolgáltatások - ma erősebb a pozíciónk, mint a válság előtt volt. Sikeresek voltak stratégiai felvásárlásaink; organikus fejlődési programunk jól előkészített volt, s ez mind hozzájárul a hosszútávon fenntartható üzleti növekedéshez. A mérlegfőösszeg emelkedésével jó alapunk van arra, hogy növeljük jövőbeli befektetéseink megtérülését."

Címkék: