Pénzcentrum • 2010. március 18. 09:32
Gazdasági válságkor a vállalatok vezetői elsősorban a költségcsökkentést és a külső körülményekhez minél gyorsabb alkalmazkodást tartják a legfontosabbnak - derül ki egy, az IBM által készített tanulmányából.
Ezeket a célokat a globális átlagnál is sokkal fontosabbnak tartják a magyar cégvezetők, tízből kilenc válaszadó ugyanis úgy nyilatkozott, hogy ezekkel a lépésekkel lehet a leghatékonyabban a válságra reagálni - írja a Napi Gazdaság.
Recesszió idején fontosnak tartják még a vállalatok döntéshozói, hogy kifelé - főként a külföldi anyacég irányába - átláthatóak maradjanak a menedzsment döntései és a vállalat működése.
A világátlaghoz képest kevésbé jelentős tényező ugyanakkor az itthoni vállalatoknál a jó szakemberek megtartása, valamint a forrásokhoz való hozzáférés. Utóbbi a vezetők által vélhetően azért kevesebbszer említett pont, mivel a kutatásban nagyobb arányban vettek részt külföldi tulajdonú cégek, ahol a finanszírozási kérdések többnyire nem itthon dőlnek el.