Pénzcentrum • 2010. február 26. 08:32
Jelenleg Tokaj-hegyaljáról 1,5 millió palack Tokaji Aszú találhat gazdára a világpiacon, mintegy 25 millió euró értékben. Sok éves marketing tevékenységgel az exportot akár meg is lehetne négyszerezni -írja a Népszava.
Horváth Csaba, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsának főtitkára a lapnak elmondta: árt az eredeti Tokajinak a névbitorlás, mert a magyarországi Tokaji mellett ott található a nemzetközi piacon a jóval gyengébb minőségű szlovákiai termék is. Ez pedig kétségeket ébreszthet a fogyasztókban, hogy akkor mitől is olyan nagyon jó a Tokaji bor.
Raskó György, a Royal Tokaji Borház igazgatótanácsának elnöke szerint azonban üzleti szempontból nincs jelentősége a Tokaji körüli huzakodásnak. Amit a szlovákok Tokajinak neveznek, nem versenytársa a magyar Tokajinak. Nem egy kategória a szlovák gyártású Tokajsky, vagy Tokajska, amely a diszkont áruházak alsó polcain tanyázik. Az elnök szerint a nemzetközi piacon jószerivel csak a Tokaji Aszúnak van esélye a prémium kategóriában feltűnni.