Pénzcentrum • 2010. január 6. 08:47
A pesszimista várakozások teljesülhetnek a decemberi kiskereskedelmi forgalomban, elsősorban az iparcikkek területén mutatkozik visszaesés -derül ki a Napi Gazdaság körképéből.
A legnagyobb láncoknak azonban nincs okuk panaszra: az Auchan tájékoztatása szerint a vásárlások az utolsó hétre terelődtek, a karácsony előtti napokban rendre telt ház volt a lánc összes üzletében és a két ünnep között is erős volt a forgalom az egységekben.
A Tesco számításai szerint a forgalom nagyjából megegyezik a 2008-as szinttel. Az idei kereskedelmi szezonban a vevők elsősorban a prémium kategóriás termékeket keresték, de csak az akciók hoztak valódi volument.
A CBA-nál felemás volt a kép. A kis alapterületű üzleteknél folytatódott az egész évben tapasztalt 10 százalék körüli visszaesés, de nem volt ritka az ennél rosszabb teljesítmény sem. A nagyobb alapterületű üzletek azonban hozták a tavalyi forgalmi adatokat.
Az iparcikkekben erősebb visszaesés mutatkozott az év során. Karl-Heinz Keth, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta: a cégnek nagyszabású költségcsökkentő intézkedéseket kellett végrehajtania. A működést tekintve a 2009-es volt a legnehezebb év, 2010 első félévben is visszaesésre számítanak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Simonyi András, a bauMax vezérigazgatója szűkszavúan fogalmazott a karácsonyról: "sajnos folytatódott az egész éves trend és elmaradás a múlt évhez képest. Nincs szignifikáns eltérés a karácsonyi és az utolsó negyedéves adatok között, még a karácsonyfa-értékesítés is elmaradt a tavalyitól."
Egyedül a Media Markt tűnik az átlagosnál elégedettebbnek a karácsonyi forgalmat illetően. Szánthó Balázs koncepciómenedzser a Napinak elmondta: folyamatosan volt valamilyen rendkívüli ajánlat az áruházakban, s egyes termékcsoportokban komolyabb fellendülés mutatkozott. Így például az lcd-tévéknél, a digitális képkereteknél, a netbookoknál és a kapszulás kávéfőzőknél. Az új technológiát képviselő termékek áresése (Blu-Ray, led TV) sokak számára elérhetővé tette ezeket a készülékeket.