Pénzcentrum • 2010. január 6. 15:03
Talán kevesen gondolnák, hogy a borotva is felfogható egyfajta gazdasági barométerként, márpedig az amerikai Art of Shaving nevű luxusüzlet forgalma alapján vége a válságnak: az elmúlt negyedévben 19 százalékos forgalombővülést értek el.
A 14 éve működő luxuskategóriás borotvaüzlet leginkább egy ékszerboltra hasonlít, még ha a vásárlók nem is gyémántért térnek be a boltba, hanem 3400 dolláros ezüstmarkolatú borotva szettért.
A jelenleg 36 kereskedelmi egységgel működő hálózat ráadásul várhatóan bővülni is fog idén, ebben bízik a Procter & Gamble is, amely júniusban vásárolta fel a céget.
A válság idején persze az Art of Shavingnek sem futott a szekér, azonban az előző negyedévben már 19 százalékos forgalombővülést könyveltek el, ami arra utalhat, hogy a gazdaság is kilábalóban van, hiszen ha egy egyszerű borotvára horribilis összegeket költenek az emberek, akkor hétköznapi cikkek iránt is valószínűleg emelkedik a fizetőképes kereslet.