Magyar Hírlap • 2009. december 7. 09:02
107 millió forintot költ a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a közúti és vasúti fejlesztések fotózására és filmezésére. Két közbeszerzési felhívást tettek közzé, a nyugat-magyarországi beruházások tervezett keretösszege nettó 60 millió forint, míg a kelet-magyarországi fejlesztéseket nettó 47 millióért kell lencsevégre kapni - írja a Magyar Hírlap.
A válság ellenére jelentős összegek mennek el reklámokra és kommunikációs költségekre Magyarországon. A NIF indoklásában az áll, hogy a közösségi forrásokból finanszírozott fejlesztéseket kötelező reklámozni. Európai Uniós támogatásokból 500 beruházás, útépítés és korszerűsítés zajlik az országban.
A kommunikációs feladatokat a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség írja elő, az elkészült fotókat felteszik a cég honlapjára. A beruházásokról minden hónapban fotókat kell készíteni, a nagyobb fejlesztésekről film is készül.
Az uniós finanszírozású beruházásokkal kapcsolatos kommunikációt az Európai Bizottság írja elő, de ettől még nem kellene aránytalanul nagy összegeket elkölteni hirdetésekre - mondta az Új Magyarország fejlesztési terv végrehajtását felügyelő eseti bizottság elnöke.