Pénzcentrum • 2009. október 26. 14:32
A metróberuházás felszínt érintő munkálatai kapcsán eddig többnyire csak lezárásokról és forgalomkorlátozásokról lehetett hallani. Mostantól azonban egyre több kapcsolódó felszíni beruházás készül el, illetve ahol lehet - az alagútépítés elhúzódása ellenére, az állomásépítések előrehaladásával párhuzamosan - megkezdődhet a munkaterületek szűkítése.
A 4-es metró kapcsolódó felszíni beruházásainak keretében tavaly decemberben zárult le a kiskörúti villamos pálya rekonstrukciója, mára pedig befejeződött a Vámház körút felújítása, megnyílhatott egy újabb forgalmi sáv a Kálvin téren, és újra közlekedhetnek az autósok, illetve kerékpárosok a részben megújult Múzeum körút mindkét oldalán.
A metróberuházás mára közel 60%-os készültségű, ami jelentős mérföldkő a projekt életében. Noha az alagútépítés késedelmet szenvedett, ami nyilvánvaló hatással lesz szinte valamennyi rá épülő munkafázisra, az állomásépítések jó ütemben haladnak előre, így egyre többször kerülhet majd be a hírekbe, hogy egy-egy közterületet felújítva, megszépítve adnak vissza a budapestieknek a metróépítők.
Az állomásépítések vonzáskörzete helyszínektől függően 2010 végéig, 2011 közepéig munkaterület marad, ez azonban nem jelenti azt, hogy nem lennének majd változások. Ahogy halad előre a projekt, úgy próbálják majd meg a metróépítők szűkíteni a munkaterületeket, ezáltal élhetőbbé tenni az építkezés környezetében élők mindennapjait.
A metróépítéshez kapcsolódó felszíni beruházások a teljes projekt mintegy 15%-át teszik ki. Ezeknek is az egyik legfontosabb eleme a teljes Kiskörút rekonstrukciója, amely két nagy szerződés keretében valósul meg, összesen bruttó 12 milliárd forintból. A szerződésekbe tartozik többek között a 47-49-es villamos vonalának felújítása, az utak, járdaszigetek rendbetétele, a közműkiváltások megvalósítása, a terek, parkok rendezése, a 2-es villamos egy jelentős vonalszakaszának átépítése, és a Fővám téri gyalogos aluljáró is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Fővám téri állomásépítés vonzáskörzetében több utca le van zárva. A Kálvin térnél a Névtelen utca - Üllői út csomópontban intenzív munkavégzés folyik, ennek következtében a forgalmi helyzet ott folyamatosan változni fog. A teljes munkaterületet csak az építkezés végén tudják majd visszaadni a szakemberek, de számos része már most visszakerülhetett a budapestiekhez. Végleges burkolatot kapott ugyanis a Vámház körút, megtörténtek a legjelentősebb közműkiváltások, illetve folyamatos a járdaépítés is, melynek befejezése 2010 tavaszán várható.
Sikerült a Kálvin téren szűkíteni a munkaterületet, az állomásépítés is tud tovább haladni, és október végétől egy újabb forgalmi sávon hajthatnak át a téren a Szabadság híd felől érkező autósok. Mindezekkel párhuzamosan - bár lesznek még munkálatok - a Múzeum körút burkolata is elkészült a kötőréteg szintig, így hosszabb időre a végleges forgalmi rend szerint vehetik újra birtokba az autósok és a kerékpárosok.