Mire készülnek a hipermarketek?! A jövő zenéje

Orosz Márton2009. október 22. 05:33

Optikai pultokat nyit áruházaiban a brit Asda hipermarket-lánc. Az óriási forgalmat bonyolító üzletlánc komolyan befolyásolhatja az optikai szaküzletek árait is. A hatalmas erejű, és rengeteg fogyasztót elérő üzletláncok egyre gyakrabban árusítanak profiljuktól merőben eltérő termékeket.

Nagy sajtóvisszhangot kapott a napokban az a hír, hogy 84 brit áruházában létesít szemüvegpultokat az Asda hipermarket-lánc. Az egyik legnagyobb kiskereskedelmi hálózat - aki például Angliában a Tesco egyik legnagyobb konkurenciája is- megfizethető árú szemüvegkereteket és lencséket kínál vásárlóinak.

Az Asda közlése szerint a hagyományos szemüvegkeretek lencsével együtt 50 fontért (14 ezer forint) kaphatóak, míg az elegánsabb, divatosabb, úgynevezett dizájn-keretek 70 fontba (20 ezer forint) kerülnek - szintén szemüveglencsével együtt. Az áruházlánc ráadásul hatalmas kedvezményeket is kínál, például teljesen ingyen tesznek a lencsére tükröződésmentes bevonatot (ezért a szaküzletekben akár 30 fontot is elkérnek).

 


Nik Langrish-Dixon, az Asda optikai üzletágának vezetője úgy nyilatkozott: "alacsony árakat a szaküzletek is kínálnak reklámjaikban, azonban mire fizetésre kerül a sor, mindig jóval többet adunk ki egy szemüvegkeretre, mint amennyit eredetileg szerettünk volna. Célunk, hogy megmutassuk vevőinknek, hogy apróbetűk nélkül is lehet olcsó és jó minőségű szemüveghez jutni."

Az Asda lépése komoly konkurenciát jelenthet a brit optikusok számára, hiszen minden esély megvan arra, hogy a vásárlók jóval többet költsenek ilyen termékekre a mindennapos bevásárlásukkal együtt. Ráadásul a jó eséllyel kialakuló piaci előnyével az üzletlánc hosszú ideig megtarthatja az alacsony árakat.

A benzinkúttól a vonatjegyig

Az elmúlt években egyre több olyan új termékcsoporttal is találkozhattunk a szuper-és hipermarketekben, amelyek nem kapcsolódnak szorosan az áruházláncok profiljához.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az egyik első ilyen extra-szolgáltatások a saját márkás benzinkutak voltak. Néhány éve hatalmas kampánnyal indultak az áruházak melletti töltőállomások, sokáig jelentősen olcsóbbak voltak, mint a piac többi szereplője. Mára azonban megszokott látvány az Auchan vagy a Metro melletti kis kút, a Tesco pedig bérbeadta kútjait a Shellnek. A jövő ebben a szegmensben is a keménydiszkontoké lehet: az Aldinak már például Ausztriában is vannak benzinkútjai, amelyek olcsó áraikkal igencsak kedveltek az autósok körében.

Egyre fontosabb szolgáltatás az utazásközvetítés. Hazánkban a Lidl és a Tesco is foglalkozik a turizmussal. A Lidl a gyakorlatban nem lett utazási iroda, hanem egy külön cég utazásait értékesíti, méghozzá kimondottan a kispénzű utazókra gondolva, meglehetősen kedvező áron.
A Tesco utazási partnere a TSC Kft., amely a piacon szereplő utazási irodák jelentős részének útajánlatát gyűjti egy csokorba, ily módon kínálva széles választékot -és kedvező árakat- az utazni vágyóknak.

Egyre több helyen (egyelőre elsősorban még Nyugat-Európában) jelenik meg a repülőjegy és koncertjegy-árusítás. Csehországban idén októberben a Lidl-boltokban jelentős kedvezménnyel lehet vonatjegyeket vásárolni, a nemzeti vasúttársaság azonban azt sem zárta ki, hogy a különleges együttműködés akár hosszú távon is működhet.

Az extrák közül a legérdekesebbek az áruházláncok pénzügyi szolgáltatásai. A Sainsbury's és a Tesco bankjai kimondottan kedveltek Nagy-Britanniában, hiszen az áruházláncok neve összekapcsolódik az olcsósággal, így az ügyfelek a pénzügyi szolgáltatásban is ezt várják el. A legfrissebb felmérések szerint azonban az ügyfelek nem járnak jobban ezekkel az áruházi bankokkal, mintha a nevesebb piaci szereplőknél fektetnének be, vagy vennének fel kölcsönt.

Címkék: