Pénzcentrum • 2009. szeptember 11. 08:32
A válság és a fogyasztáscsökkenés átrendezi némiképp a borfesztiválok piacát is - nyilatkozta a Napi Gazdaságnak Zilai Zoltán, a Magyar Szőlő- és Borkultúra Nonprofit Kht. ügyvezető igazgatója.
A budai várban a napokban kezdődött a Budapesti Nemzetközi Bor- és Pezsgőfesztivál. A rendezvényt immár tizennyolcadik alkalommal lebonyolító cég vezetője, Zilai Zoltán szerint a kiállítók alaposabban megfontolják, hol és milyen kínálattal jelenjenek meg, mi fér bele a költségvetésükbe.
Egy-egy rendezvényen a részvétel 150-200 ezer forintos költséggel jár, amit csak elvétve fedez a helyszíni értékesítés, inkább csak a hosszabb távú marketinghatásokkal együtt lehet pozitív a szaldó. A most zajló várbeli fesztivál az idén is teltházas lehet, ugyanakkor több, eddig rendszeresen jelentkező kiállító is lemondta a megjelenést.
Földesi Gyula, a Budafoki Borfesztivált részben szervező Budafoki Borút Egyesület titkára elmondta: a forgalom csökkenésére számítanak, ha a 2008-as 10-15 százalékos plusz után sikerül nullszaldóval vagy minimális veszteséggel zárni a pincészeteknek a rendezvényt, már sikerként lehet elkönyvelni.