Liptai Claudia: a meztelen valóság! Óriási pénzek a háttérben

Pénzcentrum2009. szeptember 3. 16:58

Lapinformációk szerint rekordösszegért, 3 millió forintért dobja le a ruháit Liptai Claudia a Playboy magazinnak, amitől a kiadó rekord eladási számot is vár. A Playboy-birodalomnak szüksége is van a bevételekre, hiszen manapság komoly anyagi gondokkal küszködnek.

Hugh Marston Hefner, a világ egyik legismertebb férfija. A Playboy magazin megálmodója, szerkesztője és kiadója 1926. április 9-én látta meg a napvilágot Chicagóban. Művészeti diplomát szerzett az illinoisi Egyetemen 1949-ben, a II. világháború záró hónapjai alatt szolgált az amerikai hadseregben is.

Első munkahelyén kartonokat nyomtatott, majd az Esquire magazinhoz került szövegíróként. A Playboy magazin gondolata már tanuló korában foglalkoztatta, végül az első számot 1953. decemberében adták ki Marilyn Monroe-val a címlapon. A magazin a mai napig hatalmas népszerűségnek örvend, megalapozva ezzel Hefner vagyonát.


Ugyanakkor a hírek szerint a gazdasági válság a Playboy mogult sem kímélte. Áron alul kellett megszabadulnia privát rezidenciájától, amely közvetlen szomszédságban van a híres és sokkal nagyobb Playboy-kúriával, ahol a férfimagazin alapítója világra szóló házibulijait rendezi Playmate-ekkel és előkelő vendégekkel.

Hefner vállaltának egyik legnagyobb értéke a nyuszis logó, mely szakértők szerint a földkerekség három legismertebb márkája közé tartozik. A logót a magazin első művészeti vezetője, Art Paul tervezte meg. Saját szavaival élve azért választotta mert "humoros asszociációkat kelt a szexualitással kapcsolatban" valamint "vidám és játékos".
1959-ben már olyan ismert volt, hogy érkeztek úgy levelek a Playboy szerkesztőségébe, hogy csak a nyuszifejes logó volt a címzett helyén.

 

Válságban a nyuszisok

 

Az egy éve dühöngő gazdasági válság -és természetesen az internet rohamos terjedése- a legtöbb nyomtatott sajtóterméket komolyan megviselte. Nem maradhatott ki a sorból a legismertebb férfimagazin sem. Mint arról nemrég beszámoltunk, a Hugh Hefner által alapított és irányított vállalatbirodalom 61,6 millió dolláros bevételt könyvelhetett el az első negyedévben, 21,5 százalékkal kevesebbet mint az előző év azonos időszakában.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Szakemberek a visszaesés elsődleges okának -az eladott lapszámok csökkenésén túl- azt tartják, hogy a nemzetközi recesszió miatt a magazin hirdetői visszafogták marketingkiadásaikat.

Ugyanakkor talán kissé meglepő, hogy az eladási adatok szerint a férfi lapok közül a legnagyobbat a Playboy bukott. Amerikai verziója hat év alatt 600 ezer olvasót vesztett. Itthon - a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség - adatai szerint- a Playboy-ról háromnegyed év alatt 5,8 ezer férfi mondott le. A magazinból a tavaly nyári 31,2 ezres eladott példányszámhoz képest idén tavasszal már csak 25,3 ezret értékesítettek, így 18,8 százalékos veszteséget könyvelhetnek el.

Így valóban érthető, hogy óriási sajtókampánnyal harangozzák be Liptai Claudia aktképeit: sajtóhírek szerint a színész-műsorvezetőről készült fotókat az októberi vagy novemberi magazinban láthatjuk. A bulvársajtóban felröppent 3 milliós rekordgázsi is azt a várakozást vetíti előre, hogy a Claudia- címlap minden idők legolvasottabb magyar Playboy-magazinja lesz. Ráadásul a törzsközönségen kívül sok más olvasóhoz is eljuthat a magazin, így könnyen lehet, hogy sok új olvasót/vásárlót is szerezhetnek ezzel a húzással.

A logó és az üzlet

Hefnerék is minden szóba jöhető lépést megtesznek azért, hogy kikerüljenek a gödörből: elkezdték erőteljesen fejleszteni az online felületeket, és ezért próbálják meg a lehető legtöbbet kihozni a márkából, a nyuszis logóból. Ezért találkozhatunk ma Playboy márkajelzésű ruhákkal, parfümmel, cukorkával, és ezért van egyre több általános iskolás kislánynak Playboy-logós tolltartója a szintén Playboy-logós táskájában.


Magyarországon is van példa a Playboy-logó kereskedelmi használatára. Mint arról nemrég beszámoltunk, ezekben a hetekben kerülnek a boltok polcaira a Playboy-energiaitalok, melyeknek gyártási és terjesztési jogait 10 európai országra egy magyar cég, a laybev Cee. Kft. kapta meg. Itt a Playboy energiaital: exkluzív interjú + fotók!

Címkék: