Világgazdaság • 2009. július 6. 08:47
A legrátermettebbek a közigazgatásban dolgozók, míg legkevésbé a banki-pénzügyi területen dolgozók alkalmasak arra, hogy az ügyfeleket kiszolgálják. Az előbbiekre viszont egyáltalán nem jellemző a tapintat, míg utóbbiak a legdiplomatikusabbak a szakmájukban - derül ki a Profiles International a Világgazdaság számára átadott kutatásából.
A pénzügyi szektorban a legudvariasabbak az ügyfelekkel, míg a legkevésbé előzékenyek a kereskedelemben dolgozók. Ezen a területen az átlagosnál nagyobb a fluktuáció. A legrugalmasabban az idegenforgalomban szolgálják ki a vendégeket, míg a kegkevésbé a közigazgatásban bánnak az ügyfelekkel Magyarországon. Meglepő adat, hogy a dolgozók 58-79 százaléka gyökeresen más felfogást vall, mint a saját főnöke.
A Magyar Telekomnál az elvándorlást úgy próbálják csökkenteni, hogy a szakmai és a készségfejlesztő tréningek mellett stressztűrést segítő és konfliktuskezelő képzést is szerveznek az alkalmazottaknak.
Az Aviva Biztosítónál elvárás a vesztett hívások minimalizálása és az ügyfelek minél gyorsabb visszahívása. A UPC-nél pedig ösztönzési céllal a call centeres munkatársak tudását, készségeit minősítő pontozási rendszert alkalmaznak.