Pénzcentrum • 2009. július 3. 17:02
Hiába a válság, a jó (és olcsó) ruha elengedhetetlen - ez jut eszébe az embernek, ha a Hennes & Mauritz idei terveit nézegeti. A cég nem elég, hogy nyereséges, de idén novemberig 159 új üzletet tervez nyitni.
Számtalan történetet hallottunk az utóbbi időben kiskereskedőkről, akik a nehéz gazdasági helyzetben kénytelenek voltak lehúzni a rolót. A H&M egyáltalán nem így van ezzel, sőt. Az új vezérigazgató, az alapító 34 éves unokája, Karl-Johan Persson grandiózus tervekkel állt elő.
Bár csak július elsején vette át a cég irányítását, Persson máris lázas tervezésbe fogott: novemberig 159 új boltot nyitna, úgy, hogy ez év első felében már 84 új áruházzal bővült a lánc.
A cég második negyedéves jelentése több, mint meggyőző. A nettó nyeresége 532 millió dollárra rúgott, ami 6 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel korábban, ugyanebben az időszakban. A forgalom 23 százalékkal 3,5 milliárd dollárra rúgott. Még az Egyesült Államokban is jól ment a H&M-nek, pedig ott külföldi áruházlánc alig veti meg a lábát - pláne a mostani vérzivataros időkben. Két új áruházzal 171-re emelkedett a tengerentúli országban a H&M-egységek száma, és újabb boltok nyitását tervezik.