Orosz Márton • 2009. június 19. 06:20
A Praktiker az egyik legizmosabban fejlődő szereplő a hazai barkácsáruház-piacon. A gazdasági helyzet nem ad okot feltétlen optimizmusra, ráadásul a közelgő áfaemeléssel csak nehezedik az áruházláncok dolga. A Pénzcentrum a Praktiker magyarországi ügyvezetőjét kérdezte az élesedő piaci versenyről, a várható áremelésekről és a különleges vásárlási szokásokról.
24 éve dolgozik a Praktikernél, és már több mint egy évtizedet eltöltött a magyarországi leányvállalat élén. Milyennek látja a magyar barkácsáruházak vevőit? Különbözünk-e más országok vásárlóitól, mik a tipikus magyar vásárlói szokások?
Úgy gondolom, nem igazán beszélhetünk tipikus magyar vásárlói szokásokról. Ami feltűnt számomra, hogy más országokkal szemben itt a nagybevásárlás általában családi körben történik, és a bevásárlások során is együtt hoz döntéseket a család. Persze az utolsó szót Magyarországon mindig a nők mondják ki- sokszor még a barkácsáruházi termékek esetében is.
A hazai piacon több nagy cég is jelen van, országszerte több tucat ilyen profilú nagyáruházzal találkozhat a vevő. Ráadásul meglehetősen nagy az átfedés a barkácsáruházak, az elektronikai szaküzletek és a hipermarketek választékában. Mit gondol, szüksége van a magyar piacnak ilyen sok, hasonló profilú üzletre?
1998-ban ajánlották fel neki az alakulófélben lévő magyarországi Praktiker Kft. vezetését.
Az induláskor Ausztriából - Vösendorfból -, majd 1999 tavaszától már Budapestről irányítotja a magyar áruházak működését.
Kérdés, hogy kinek mit jelent az, hogy "túl sok". Személyes véleményem, hogy a mi jelenlegi 19, és a tervezett 22-23 áruházunk még reálisnak mondható. Azt viszont kissé túldimenzionáltnak tartom, hogy más láncok 30, vagy még annál is több áruházzal számolnak.
Ugyanakkor a helyzet a vásárlók szempontjából mindenképp előnyös, hiszen számukra kényelmes, hogy otthonukhoz közel találnak megfelelő szaküzleteket.
Mennyire erős a versenyhelyzet a barkácsáruházak között? Jelent-e célkitűzést a nagy versenytárs Obi "legyőzése" az áruházak számában, a kínálat, a bevétel növelésében?
Nem célunk, hogy bárkit kiszorítsunk, legyőzzünk. Azt szeretnénk, hogy áruházaink mostani rendszere hosszú távon, stabilan működhessen. Ez a menedzsment célja.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
