Világgazdaság • 2009. június 12. 09:17
Elsősorban a direkt marketing szolgáltatásai fejlesztésével próbálja ellensúlyozni a Magyar Posta Zrt. a levélforgalom elmúlt esztendőkben bekövetkezett lassú, a jövőben pedig várhatóan tovább erősödő csökkenését.
Míg 2002-ben az egymilliárdot is meghaladta a levélpostai küldemények forgalma, az elmúlt pár esztendőben ez a szám az évi 800 milliót sem érte el. Egy személy már csupán 3,81 levelet ad fel évente, átlagosan.
Középtávon a kiesést a reklámlevelek, katalógusok piacának fejlesztésével igyekszik kompenzálni a kiesést a posta.
Készülőben van egy virtuális postahivatal is, ahol elektronikus megrendeléssel és fizetéssel lehet majd a hagyományos szolgáltatásokat az internet segítségével igénybe venni, a postafiókokban pedig csomagfelvevő és sárgacsekk-befizető automatákkal kíván a társaság megjelenni.