Pénzcentrum • 2009. június 10. 13:02
Mosószertől az arckrémig megközelíti az évi 300 milliárd forintot a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok piaca. Kiskereskedelmi forgalmuk átlagosan 3 százalékkal nőtt 2008 május-2009 áprilisban, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.
Kiemelkedően nőtt a konyhai papír törlőkendő és toalett tisztító (11-11 százalékkal), mosogatószer (10), valamint a toalett papír (9) bolti eladása. A legnagyobb forgalmú kategóriák közül átlag felett emelkedett a papír zsebkendő (6). Pelenka (5) és fogkrém (4) is. A háztartási papíráruk piaci pozíciója főként a szélesebb választék következtében erősödött.
A beszerzési helyek közül a hipermarket még mindig a legfontosabb. Piaci részesedése stabilan 39 százalék a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok forgalmából, a legutóbbi két év során.
Egyre fontosabbá vált azonban a drogéria, amelynek piaci részesedése 25-ről 26 százalékra emelkedett. Növekvő szerepet játszik a vegyiáru és kozmetikum eladásában a szupermarket és a diszkont is. Ebben a három csatornában jóval átlag felett emelkedett a forgalom, egyik évről a másikra.
Csökkent viszont az eladás a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos üzletekben, ahol a vevők többsége inkább a napi élelmiszert vásárolja.
A bolttípusok pozícióját jelentősen befolyásolja a láncok folytatódó terjeszkedése. Ugyanis öt új hipermarket nyílt az év első öt hónapjában, három szupermarket, de 22 diszkont, szerte az országban. A két nagy drogéria lánc közül a Drogerie Markt tizennégy új üzletet nyitott május végéig, a Rossmann pedig négyet.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Hipermarketben kiemelkedően sokat adnak el mosószerből, légfrissítőből, tusfürdőből és öblítőből.
Jóval átlag feletti a szupermarket és a diszkont piaci részesedése toalett papírból, papír zsenkendőből és konyhai törlőkendőből.
Drogériában nagy az eladás részaránya többek között arc- és szemránckrémből, hajfestékből és testápoló krémből. Ezeket a kategóriákat általában nem a napi bevásárlás során szerzik be; a fogyasztók egy része szakít időt arra, hogy felkeresse a szaküzleteket, amelyek a szépség- és testápoló szereknél speciális professzionalitást képviselnek.