Ha életben akarsz maradni, légy online

Pénzcentrum2009. június 2. 16:02

Több, mint 30 milliárd font lehet a brit online kiskereskedelem forgalma 2013-ra, miközben idén még ennek a tizedét sem éri el az adat. Ez tíz százalékos szeletet jelentene a kiskereskedelmi szektorból.

A Verdict Research legfrissebb előrejelzése szerint négy éven belül 31,2 milliárd fontra nőhet az internetes kiskereskedelem évi végső egyenlege, holott idén ez az összeg épp, hogy eléri a 2,4 milliárdot. A 31,2 milliárd a teljes kiskereskedelmi torta 10 százalékos szeletét jelentené.

Az e-kereskedelem óriási lehetőséget jelent a brit cégek számára, hogy kibekkeljék a nehéz gazdasági helyzetet, sőt akár növekedjenek is, ami komoly versenyelőnyt jelenthet. A prognózis szerint a kiskereskedelmi szektor egésze idén 0,6 százalékkal zsugorodik a szigetországban, ezen belül azonban az e-kereskedelem 13 százalékkal nő.

A Verdict szerint az online kereskedelem a válságnak köszönhetően a felnőttkorba lépett, a kevesebb pénzzel bíró vásárlók ugyanis inkább az nagyobb kedvezményeket nyújtó internet felé fordulnak. A kiskereskedőknek kettős stratégiát javasol a kutatócég, amely egyrészt a válság túlélésére, másrészt az utána következő potenciális növekedés kihasználására koncentrál.

Mindkettőre remek megoldás lehet a hagyományos reklám- és értékesítési csatornák keverése, melyben hangsúlyos szerepet kell, hogy kapjon a webáruház is. A siker attól függ, hogy a kereskedők képesek lesznek-e folyamatosan fenntartani a vásárlók érdeklődését a termékeik iránt differenciált, személyre szabott és kedvező ajánlatokkal. A konkurenciaharc ugyanis a bővülő piacon egyre nagyobb lesz, ahogy a vásárlók egyre szélesebb rétegei vetik rá magukat az online lehetőségekre.

Címkék: