Hatalmasat buktak a mobilosok

Pénzcentrum2009. május 29. 10:02

Az év első négy hónapjában több mint 180 ezerrel apadt a hazai mobilcégek ügyfeleinek száma, míg a forgalmat generáló kuncsaftoké közel 300 ezerrel esett vissza, 10,7 millióra.

E csökkenésnek több oka van, ezek közül csupán egyik a gazdasági recesszió - mondta a Napi Gazdaságnak Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója.

A T-Mobile azzal magyarázza a csökkenést, hogy a promóciós sim-ek a vártnál kisebb számban váltak állandó kártyává, az ügyfelek kötődése kisebb lett a tervezettnél.

Hasonlóan látja Lakatos Péter, a Vodafone stratégiai igazgatója is. Szerinte a megszűnő k ártyás előfizetések - amelyek jelentős részét az új készüléket vásárló, szolgáltatót azonban nem váltó ügyfelek sim-jei teszik ki - valójában fél-egy éve nincsenek már használatban.

A mobilcégek véleménye eltér ugyanakkor annak megítélésében, hogy a kártyák számának csökkenése tartósnak ígérkezik-e.

Címkék: