Pénzcentrum • 2009. május 21. 12:10
Akár 15 százalékkal is visszaeshet a műszaki cikkek piaca Magyarországon. A 14,6 milliárd eurós forgalmával és 9 ezer üzletével az európai piac második helyén álló Euronics magyar leányvállalata ugyanakkor növekedésre számít.
A forint gyengülése, a magasabb üzemeltetési, raktározási és logisztikai költségek miatt a várakozások szerint idén 5-15 százalékkal is visszaeshet Magyarországon a műszaki cikkek piaca. A helyzetet nehezíti a közelgő áfaemelés és a fizetőképes kereslet szűkülése is.
Az Euronics Kft. mai sajtótájékoztatóján elhangzott: a vállalat új megoldásokkal szeretné tartani a -mintegy 3 milliárd forintos bevételnövekedéssel számoló- 2009-es terveket. Új értékesítési csatornákat vezetnek be, és növelik az értékesítéshez kapcsolódó szolgáltatásokat. Ennek leglátványosabb eredményeként több üzletükben tervezik konyhastúdiók kiépítését, és várhatóan növekszik a beépíthető termékek értékesítése is.
Az Euronics Kft. részesdése tavaly a nagy háztartási gépek piacán 69,7 százalékos volt. A szórakoztató elektronikai termékeknél a piac egyötödét ők értékesítették. A cég 2009-ben 43,9 milliárd forintos árbevételre számít, ezzel tartani szeretnék a korábbi évek növekedésének ütemét (2007: 38,3 milliárd; 2008: 40,7 milliárd Ft).
A magyar Euronics Kft. 2001-ben alakult és csatlakozott a -jelenleg- 25 európai országban jelen lévő- nemzetközi Euronicshoz. Az üzletláncot mára már Európa második legnagyobb műszakicikk-kiskereskedőjeként tartják számon: 14,6 milliárd eurós éves forgalmat bonyolít, csak a Media Markt-Saturn csoport előzi meg (19,1 milliárd eurós forgalommal.)