Pénzcentrum • 2009. május 5. 11:02
Felére csökkent a Metro üzemi nyeresége 2009 első negyedévében: a német üzletlánc bevételei egész évben elmaradhatnak a várakozásoktól.
Az egyik legnagyobb német üzletlánc kedden jelentette be, hogy üzemi nyeresége 49,3 százalékkal csökkent 2009 első három hónapjában. A cég menedzsmentje elsősorban a világgazdasági recesszióval és a gyorsan változó valutaárfolyamokkal magyarázta a súlyos visszaesést.
Egyes vélemények szerint az áruházlánc zuhanása egész évben folytatódhat, azonban az áprilisi bevételi adatok -elsősorban a húsvéti piacnak köszönhetően- már jobbnak bizonyultak 2008 negyedik hónapjának számainál. Ez pedig -legalábbis a vállalatvezetés optimista várakozásai szerint- azt jelentheti, hogy a világ negyedik legnagyobb kereskedelmi lánca sikeresen vészelheti át a válságot, sőt, növekedésre is képes lehet.
"Elszántak vagyunk, és meg fogjuk ragadni a lehetőségeket" - nyilatkozta Eckhard Cordes vezérigazgató.