Pénzcentrum • 2009. április 28. 06:00
A brit Tesco áruházlánc szokatlan, de nagyon ötletes húzással próbálja tovább duzzasztani az értékesítésből származó árbevételét. A hipermarket egy hat főből álló meteorológus csapatot alkalmaz annak érdekében, hogy az üzletek árukészlete összhangban legyen a mindenkori időjárási viszonyokhoz tartozó vásárlói szokásokkal.
A hat szakértőt azzal a nem titkolt szándékkal vették fel, hogy a polcokon található árukészletet összhangba tudják hozni az időjárási körülményekkel. Az üzletvezetők ezentúl megbizonyosodhatnak arról, hogy megfelelő készletekkel várják a vásárlók rohamát.
A meteorológusok segítségével csökkenthető lesz a nemkívánatos készletek aránya, ami különösen fontos a gyorsan romló élelmiszerek körében. A program másik előnye pedig, hogy az időjárás változásakor az áruházak elegendő raktárkészlettel készülhetnek, így nem fogynak ki a népszerű termékekből.
Korábban: Mi volt a Tesco szendvicsben? - gyomorforgató képpel
Az előzetes vizsgálatok szerint az időjárás legkisebb változása is jelentősen befolyásolja a vásárlói szokásokat, ami az értékesítési számokban is megmutatkozik. A naposabb időszakokban sokkal több húsfélét vesznek az emberek, mivel ekkor beindul a kerti grillezések időszaka.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Felhősebb, borúsabb időben a vásárlók inkább levest főznek, pudingot készítenek, vagy egyéb kényelmi élelmiszereket vásárolnak. A Tesco szóvivője szerint a hőmérséklet 10 Celsius-fokos emelkedése esetén négyszer annyi sütnivaló húst vesznek az emberek.
Idén nyáron vizsgázik majd az új előrejelző rendszer, a népszerű áruházlánc első alkalommal győződhet meg az üzletek időjárási viszonyoknak megfelelő termék-ellátottságáról. A nyári hónapokban sokkal több vásárlóra számít a Tesco, véleményük szerint a külföldi nyaralások helyett a válság hatására - főleg a skótok - nagy valószínűséggel otthon maradnak.