Pénzcentrum • 2009. március 25. 19:30
Sajtóhírek szerint Vértes András, az MSZP egyik miniszterelnök-jelöltje és felesége Amway-termékekkel - tisztítószerekkel, illetve szépségápolási cikkekkel házalt. Az Amway azonban jóval több ennél: igaz, sajátos módszerekkel dolgozik, mégis világszerte komoly sikereket ért el.
A legfrissebb hírek szerint Vértes András miniszterelnök-jelölt, a GKI Gazdaságkutató Intézet elnöke és felesége, Árvai Ágota Amway-termékekkel - tisztítószerekkel, illetve szépségápolási cikkekkel házalt. Kapcsolataik révén elérték a smaragd fokozatot is a hálózatban. Az elismerés átvételekor másodállásukról így vallottak: elkötelezettek az Amway-üzlet iránt, amelyben leginkább a korlátlan fejlődés perspektívája vonzza őket. Az internetes fórumokon egyes hozzászólók szerint a termékbemutatókon Vértes többször próbálta személyes ismertségét latba vetni az emberek meggyőzésére.
Vértes András és felesége az Amway kiadványában
(Fotó: amwaywiki.com)
Az Amway Magyarország honlapja szerint több mint 45 évvel ezelőtt két fiatal amerikai vállalkozó, Rich DeVos és Jay Andel olyan tervet készített, amely bárki számára lehetővé tette saját üzlet beindítását kiváló minőségű termékek értékesítésével, és ugyanezen lehetőség más emberek számára történő felkínálásával. Ez a különleges üzleti lehetőség tette lehetővé az Amway számára azt, hogy a világ egyik vezető, közvetlen értékesítéssel foglalkozó vállalata legyen.
Az Amway jelenleg több, mint 450 exkluzív termékkel és szolgáltatással, modern globális megrendelő és elosztó hálózattal támogatja az Ön üzletét, továbbá több, mint négy évtizedes tapasztalattal rendelkezik, hogy szükség esetén az Ön segítségére legyen.
A wikipédia adatai szerint a cég és leányvállalatai 2008-ban 8,4 milliárd dolláros bevételt könyvelhettek el.
A vállalat az egyik legjobb példája az úgynevezett multi level marketingnek. A multi-level marketing (MLM) - gyakran nevezik network marketing néven is - egy nem hagyományos értékesítési forma, a vásárlás ösztönző marketingformák egy elterjedt változata.
Az MLM rendszer lényege, hogy az értékesítés személyesen és több szinten történik. A rendszer lényegében egy független termékforgalmazókból álló hálózat, mely a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül - direkt módon - juttatja el a fogyasztókhoz.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az MLM alapötlete: egy termék elégedett fogyasztója a terméket továbbajánlja, ezért jutalékot kap, s amennyiben azok, akiknek továbbajánlotta szintén sikeresen továbbajánlják a terméket, azok jutalékából is jutalékot kap. Ily módon egy sikeres, többszintű fogyasztói/ügynöki hálózatot maga alá építő egyén komoly jövedelemre tehet szert, sőt egy ponton túl már nem is kell foglalkoznia termékeladással, mivel a hálózatban lévő eladások jutalékaiból is komoly jövedelemre tesz szert. Ezek után pedig már csak a hálózatának fenntartásával, a hálózat eróziójának csökkentésével kell foglalkoznia.
A multi level marketinget sokszor hasonlítják a piramisjátékhoz: ami közös az MLM és a piramisjáték esetében, hogy a hierarchiában alacsonyabb szinten álló tagok pénzt juttatnak a magasabb szinteken levők felé, és ahogy a rendszer egyre lejjebb épül, elvileg mindenki jövedelemhez jut mindaddig, amíg van lehetőség új tagok toborzására.
Ugyanakkor a legfontosabb különbség, hogy az MLM rendszerben forgalmazó ügynököknek kettős feladata van: amellett, hogy új tagokat szerveznek be a hálózatba, a hálózat által forgalmazott termékek eladását is meg kell szervezniük. A piramisjátékkal szemben, ahol csak az új tagok befizetéseiből képződnek a csúcson állók bevételei, az MLM hálózatba így folyamatosan áramlik a termékek termelői és fogyasztói ára közötti különbözet, tehát elvileg lehetséges, hogy mindenki nyer vele.
Az MLM válalkozások hatékony ösztönzőrendszerrel motiválják a tagokat (kitüntetések, közösség elötti dicséretek...), ami sokáig ellensúlyozhatja, a bevétel elégtelenségét. Az Amway-nél a smaragd fokozat -amellyel Vértes is rendelkezik- nagyjából a hierarchia közepén helyezkedik el.
Forrás: wikipédia