Pénzcentrum • 2009. február 19. 15:00
Fél év alatt másodszor kapott ki konkurensétől a legnagyobb élelmiszeripari forgalmazó: úgy tűnik, a Tesco-val szemben csak a mega-leértékelések, vagy a magasabb minőségű áruk jelentenek igazán hatékony fegyvert.
A napokban ismét megtört a Tesco dominanciája, miután legnagyobb konkurense, az Asda óriási mennyiségű akciós árut kezdett el forgalmazni Nagy-Britanniában. Ezzel az eddigi második helyezettből első lett- és ez már a második ilyen eredmény az elmúlt fél évben.
A szigetországban az Asda az elmúlt év utolsó három hónapjában 7,2 százalékkal növelte eladásait, megelőzve ezzel a Tesco-t és a Sainsbury-t egyaránt. A cég vezérigazgatója szerint a nehéz időkben az emberek inkább minőségibb termékeket szeretnének kapni pénzükért, az ő áruházláncuk pedig ezt kínálja. Sőt, Andy Bond szerint ez a tendencia a jövőben is folytatódni fog. Adatai szerint az elmúlt hónapokban 800 ezer új vásárlót sikerült átcsábítaniuk az Asda-hoz.
A cégvezérnek külön örömet okozhat, hogy a Tesco-t Anglia délkeleti részén, a világcég központjában is sikerült legyőzniük.
A Tesco részvényei esnek, elemzők pedig azt vizsgálják, mi lehet a cég visszaesésének hátterében. Ahogy egy szakértő fogalmaz: "Nem hinné az ember, hogy a gazdasági válságban pont a rendkívül alacsony árairól ismert áruházláncnak megy rosszul."