Pénzcentrum • 2009. január 22. 12:30
Előny a gyártónak, a kereskedőnek, a fogyasztónak A már tíz éves múltra visszatekintő Kiváló Magyar Élelmiszer (KMÉ) védjegy működtetője, az Agrármarketing Centrum (AMC) az eddigieknél még nagyobb összefogást szorgalmaz a magyar gyártókkal. Az egy évtizede sikeresen szereplő védjegy már több mint 350 hazai terméken látható, és az AMC idén is várja az újabb pályázatokat.
A tanúsított magyar élelmiszerek kiemelkedő jelentőségűek a termelők, a fogyasztók és a kereskedők számára egyaránt. Ahogy ezt egy, a közelmúltban végzett felmérés is bizonyítja, a tanúsítvány belépő egy elitklubba: emeli a termék presztízsét és erősíti a gyártó pozícióját, ugyanakkor a fogyasztóban bizalmat ébreszt, ami a kereskedőre is pozitív hatással van. A KMÉ védjegyes termékek vásárlásának ösztönzésére 2009-ben törzsvásárlói kártyaprogram elindítását tervezi az Agrármarketing Centrum.
A KMÉ védjegyet birtokló cégek többsége már hét-nyolc éve rendelkezik az elismeréssel, az elmúlt pár évben azonban megszaporodott a védjegyes termékek száma, mivel a magyar élelmiszergyártók rájöttek, hogy előnyük származik a minőségtanúsított élelmiszerekből.
Az Agrármarketing Centrum gyártókat megszólaltató, 2008. évi kérdőíves felméréséből kiderült, hogy a válaszadók 67 százaléka szerint a KMÉ védjeggyel ellátott termékek pozíciója erősebb a kereskedelemben, mint az emblémával nem rendelkező versenytársaiké. 64 százalékuk úgy véli, hogy a védjegy egy adott termék presztízsét is növelheti, míg közel 50 százalékuk úgy gondolja, hogy a védjegyes termékekkel könnyebb elérni bizonyos fogyasztói csoportokat.
"A kérdőív kitöltőinek 75 százaléka nyilatkozott úgy, hogy további termékkel is szeretne pályázni a minősítésre. Ezt a számot tervezzük növelni új pályázók által, hiszen idén is várjuk a jelentkezőket, hogy minél több tanúsítványt oszthassunk ki. A fogyasztókat pedig a KMÉ védjegyes termékek vásárlására szeretnénk ösztönözni egy törzsvásárlói kártyaprogram elindítása által, amelyet az év második felére tervezünk. Ez a kereskedelmi láncok esetében már most is működő törzsvásárlói programokhoz csatlakozna. A részletek kidolgozása és az egyeztetés még most zajlik a láncokkal, de van már olyan kereskedelmi partner, aki jelezte, hogy szívesen együttműködne" - fejtette ki Pál József, az AMC igazgatója.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
"1998-ban a Földművelődési és Vidékfejlesztési Minisztérium indította útjára a Kiváló Magyar Élelmiszer Védjegy programot, amelynek működtetését jelenleg az Agrármarketing Centrum végzi. Az Európai Unió egységes piaca ellenére fontos, hogy a nemzeti termékek vásárlását adott esetben előnyben részesítse a lakosság. Akik a magyar élelmiszeripart és a minőséget szívükön viselik, tudják, hogy összefogás nélkül nagyon nehéz a piacon talpon maradni. Éppen ezért különösen fontos a fogyasztók tájékoztatása a megbízható és kiváló minőségű magyar termékekről" - mondta Gyaraky Zoltán, az FVM élelmiszerlánc-elemzési főosztályának vezetője.
A Kiváló Magyar Élelmiszer védjegy "ernyő" jellegű márkaként tanúsítja a termék piaci átlag feletti minőségét, és egységes arculati megjelenést biztosít a használatára jogosult áruk számára. Az embléma jelzi az igényes vásárló részére, hogy minőségi terméket tesz a kosarába, hiszen használóinak igen szigorú kritériumoknak kell megfelelniük.