Pénzcentrum • 2025. március 15. 11:53
A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig folytatódik márciustól a vasúti pálya felújítása és villamosítása, hogy az új debreceni autóipari üzemek, a gyártási tevékenység és a munkavállalóik, valamint a térség lakosainak utazása a jövőben minél inkább a környezetbarát vasútra támaszkodjon. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával megvalósuló pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között, ahol több ütemben, eltérő szakaszokon szünetel majd a vonatforgalom.
A felújítással egy időben – a MÁV saját forrásából – elkezdik Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a pálya karbantartását a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében, hogy megbízhatóbbá, pontosabbá váljon a vonatközlekedés. A felújítások ideje alatt pótlóbuszokkal biztosítjuk az utazást. A munkálatoknak köszönhetően 2026-tól akár 15 perccel is csökkenhet a menetidő a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség várhatóan 90 százalék fölé fog javulni a felújítások után, azaz jövőre már 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.
Pótlóbuszok közlekednek eltérő szakaszokon
A Füzesabony–Tiszafüred–Debrecen vonalon március 17-től április 30-ig pályafelújítást végeznek, emiatt Debrecen és Egyek között valamennyi vonat helyett pótlóbusz közlekedik. A Debrecen–Tiszafüred közötti járatok helyett a teljes útvonalon, Tiszafüredig közlekedik pótlóbusz. A közút kialakítása miatt a pótlóbuszok Kónyát nem érintik, helyette Hortobágy és Kónya major között ráhordó autóbusz közlekedik.
A felújítás következő ütemében, májustól újabb változásokra kell számítani.
A Látókép–Nyírábrány közötti személyvonatok helyett a teljes útvonalon már március 10-től kell pótlóbusszal utazni.
Több szakaszon indul felújítás, karbantartás
Március közepétől zajlik majd az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával a Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása. Március 17-től pedig megkezdik a Tócóvölgy és Nagymacs vonalszakaszon a felsővezetéki rendszer kiépítését, amelyet napközben 7 és 19 óra között végeznek. Április közepétől május közepéig Tócóvölgy állomás felsővezeték-hálózatán is dolgoznak hétköznap éjszakánként.
A nyíltvonali szakaszok átépítése több ütemben várhatóan a decemberi menetrendváltásig folytatódik. A balmazújvárosi vasútállomáson június közepétől részleges korlátozással, Füzesabony felé, illetve felől közlekedhetnek majd a vonatok.
A felújításhoz kapcsolódóan a MÁV saját forrásból karbantartási munkálatokat végez Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között március 17-től június közepéig. Ezen belül április 30-ig a teljes szakaszon folyamatosan, egész nap szünetel a vonatforgalom, pótlóbuszok szállítják az utasokat.
JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A karbantartás során mintegy 170 ún. hosszúsínt cserélnek, betonaljakat javítanak, nagygépes vágányszabályozást végeznak. Május 1-jétől újabb fázissal folytatódik a pályakarbantartás ugyanezen vonalon.
A munkálatokat követően jelentősen csökken a sebességkorlátozások száma és mértéke, ezáltal megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés a térségben. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség ősztől várhatóan 85, jövőre pedig már 90 százalék fölé javulhat a felújítások után, azaz 2026-tól 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.
A munka eredményeképpen a 2025/2026-os menetrendi időszaktól új menetrend életbe lépése várható, amely alapján a menetidő akár több mint 15 perccel is csökkenhet Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred között. A további ütemekről a megszokott csatornáikon tájékoztatni fogják az utasokat.
A felújítás és a karbantartás ideje alatt rakodás, depózás, szóródó anyagok szállítása, valamint nagygépekkel végzett munkák miatt zajra lehet számítani Macs és Balmazújváros, valamint Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a vasútvonal által érintett településeken. A munkálatok okozta kényelmetlenségek miatt a környéken élők és az utasok megértését, türelmét előre is köszöni a MÁV.