MÁV: folytatódik a felújítás a forgalmas szakaszon, itt kell majd pótlóbuszra szállni

Pénzcentrum2025. március 15. 11:53

A már elkészült Debrecen és Nagymacs közötti pályafelújítást követően Balmazújvárosig  folytatódik márciustól a vasúti pálya felújítása és villamosítása, hogy az új debreceni autóipari üzemek, a gyártási tevékenység  és a munkavállalóik, valamint a térség lakosainak utazása a jövőben minél inkább a környezetbarát vasútra támaszkodjon. Az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával megvalósuló pályarekonstrukció miatt idén jelentős korlátozásokra kell számítani Debrecen és Balmazújváros között, ahol több ütemben, eltérő szakaszokon szünetel majd a vonatforgalom. 

A felújítással egy időben – a MÁV saját forrásából – elkezdik Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a pálya karbantartását a sebességkorlátozások megszüntetése érdekében, hogy megbízhatóbbá, pontosabbá váljon a vonatközlekedés. A felújítások ideje alatt pótlóbuszokkal biztosítjuk az utazást. A munkálatoknak köszönhetően 2026-tól akár 15 perccel is csökkenhet a menetidő a Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred szakaszon. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség várhatóan 90 százalék fölé fog javulni a felújítások után, azaz jövőre már 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet.

Pótlóbuszok közlekednek eltérő szakaszokon

A Füzesabony–Tiszafüred–Debrecen vonalon március 17-től április 30-ig pályafelújítást végeznek, emiatt Debrecen és Egyek között valamennyi vonat helyett pótlóbusz közlekedik. A Debrecen–Tiszafüred közötti járatok helyett a teljes útvonalon, Tiszafüredig közlekedik pótlóbusz. A közút kialakítása miatt a pótlóbuszok Kónyát nem érintik, helyette Hortobágy és Kónya major között ráhordó autóbusz közlekedik.

A felújítás következő ütemében, májustól újabb változásokra kell számítani.

A Látókép–Nyírábrány közötti személyvonatok helyett a teljes útvonalon már március 10-től kell pótlóbusszal utazni.

Több szakaszon indul felújítás, karbantartás

Március közepétől zajlik majd az Építési és Közlekedési Minisztérium irányításával a Nagymacs és Balmazújváros közötti pálya, valamint Balmazújváros állomás vágányhálózatának felújítása. Március 17-től pedig megkezdik a Tócóvölgy és Nagymacs vonalszakaszon a felsővezetéki rendszer kiépítését, amelyet napközben 7 és 19 óra között végeznek. Április közepétől május közepéig Tócóvölgy állomás felsővezeték-hálózatán is dolgoznak hétköznap éjszakánként.

A nyíltvonali szakaszok átépítése több ütemben várhatóan a decemberi menetrendváltásig  folytatódik. A balmazújvárosi vasútállomáson június közepétől részleges korlátozással, Füzesabony felé, illetve felől közlekedhetnek majd a vonatok.

A felújításhoz kapcsolódóan a MÁV saját forrásból karbantartási munkálatokat végez Hortobágy és Ohat-Pusztakócs állomás között március 17-től június közepéig. Ezen belül április 30-ig a teljes szakaszon folyamatosan, egész nap szünetel a vonatforgalom, pótlóbuszok szállítják az utasokat.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A karbantartás során mintegy 170 ún. hosszúsínt cserélnek, betonaljakat javítanak, nagygépes vágányszabályozást végeznak. Május 1-jétől újabb fázissal folytatódik a pályakarbantartás ugyanezen vonalon.

A munkálatokat követően jelentősen csökken a sebességkorlátozások száma és mértéke, ezáltal megbízhatóbb lesz a vonatközlekedés a térségben. A jelenlegi 75-80 százalék körüli menetrendszerűség ősztől várhatóan 85, jövőre pedig már 90 százalék fölé javulhat a felújítások után, azaz 2026-tól 10 vonatból 9 pontosan közlekedhet. 

A munka eredményeképpen a 2025/2026-os menetrendi időszaktól új menetrend életbe lépése várható, amely alapján a menetidő akár több mint 15 perccel is csökkenhet Debrecen–Balmazújváros–Tiszafüred között. A további ütemekről a megszokott csatornáikon tájékoztatni fogják az utasokat.

A felújítás és a karbantartás ideje alatt rakodás, depózás, szóródó anyagok szállítása, valamint nagygépekkel végzett munkák miatt zajra lehet számítani Macs és Balmazújváros, valamint Hortobágy és Ohat-Pusztakócs között a vasútvonal által érintett településeken. A munkálatok okozta kényelmetlenségek miatt a környéken élők és az utasok megértését, türelmét előre is köszöni a MÁV.

Címkék:
MÁV, felújítás, menetrend, máv-start, vonat, vasút, pótlóbusz, karbantartás, vonatközlekedés, máv start, szakasz, vonatok, mávinform, vasúti menetrend, vonat közlekedés,