Végre egy jó hír a budapestieknek: népszerű metróvonal újul meg, erre már régóta vártunk

Pénzcentrum2025. január 17. 13:18

“Itt az ideje, hogy az M3 akadálymentesítése után az M2 metróvonal is teljes mértékben akadálymentes legyen” - jelentette be Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere. A M2 Budapest második legforgalmasabb metróvonala, naponta 300 ezer ember használja. A 11 megállóhely közül jelenleg csak 3 akadálymentes. 

Budapest újabb nagy lépést tehet a város akadálymentesítésében. Karácsony Gergely főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés januári, következő ülése elé terjeszti azt a javaslatot, amely szerint európai finanszírozás bevonásával megvalósulhat az M2 metró teljes szakaszának akadálymentesítése: a felújításra szoruló mozgólépcsőket újakra, valamint ferdeliftekre cserélnék, ezzel nemcsak a mozgásukban korlátozottak, a kisgyermekes szülők, illetve az idősek utazását könnyítené meg Budapest, de jelentős energiamegtakarítás is elérhető.

A több mint húsz évvel ezelőtti felújításból költségcsökkentési okokból kimaradt a mozgólépcsők teljes körű cseréje is: így öt állomáson mára már 50 évnél idősebb, szovjet gyártmányú, nagy energiafelhasználású mozgólépcsők üzemelnek. Három állomáson a 80-as évek végén ugyan új mozgólépcsőket építettek be, de ezek felújítása is időszerű. A projekt keretében a BKV 8 állomáson 27 mozgólépcsőt cserélne és 8 ferdeliftet építene be. A program jelenleg becsült összköltsége 21 milliárd forint, finanszírozója az Európai Fejlesztési Bank.

Az új, korszerű mozgólépcsők üzemeltetésével a BKV jelentős mértékben takarítana meg energiaköltségeket, ezek, más energiahatékonysági lépésekkel együtt, a fejlesztési forrás finanszírozását is megalapozzák. “Mivel a régi korszerűtlen mozgólépcsők helyett új energiatakarékos mozgólépcsők lennének, így a beruházás közel 30 százalékos energiamegtakarítást eredményezne, amely hozzájárul a jövőbeni működési költségek csökkentéséhez” - fogalmazott Karácsony Gergely főpolgármester.

A főváros akadálymentesítése igazi nemzeti ügy

A projekt részleteit kidolgozta a BKV, az európai forráshoz való hozzáféréshez azonban a hatályos jogszabályok szerint a kormány engedélye szükséges. “A Fővárosi Közgyűlés januári ülésén döntünk ennek a csomagnak a támogatásáról és remélem, hogy az akadálymentesítés igazi nemzeti üggyé válik, és ezt a kormány is annak tekinti” - jelentette be a főpolgármester. 

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Főváros Közgyűlés az aláírt finanszírozási megállapodás ismeretében dönthet majd a megállapodás feltételeinek elfogadásáról, valamint a kormányzati jóváhagyást kezdeményező eljárás megindításáról.

“Az esélyegyenlőség megteremtése, a fogyatékossággal élő emberek közlekedési feltételeinek javítása nem egyszerűen fejlesztés, hanem civilizációs kérdés. Budapesten mindenki teljes joggal várja el, hogy méltó módon, önállóan, akadályok nélkül tudja használni a város szolgáltatásait” - jelentette ki korábban Karácsony Gergely.

Címkék:
közlekedés, bkv, Budapest, tömegközlekedés, akadálymentesítés, projekt, főpolgármester, közgyűlés, karácsony gergely, budapesti tömegközlekedés,